شناسهٔ خبر: 152988 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فرهنگی: مجلس به دنبال تدوین بودجه‌ای عملیاتی برای کشور است

محمدحسین فرهنگی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: رویکرد مجلس تدوین بودجه براساس عملکرد است.

  به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بیان اینکه تاکید نمایندگان بیشتر بر عملیاتی بودن بودجه در سال آینده است، گفت: دولت نیز بر اساس این رویکرد مجلس، قسمت عمده بودجه را بر مبنای عملکرد تدوین و به پارلمان ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۸ باید به سمت کاهش هزینه‌های اجرایی و اختصاص بودجه برای اتمام پروژه‌های عمرانی برویم، افزود: اهتمام مجلس و دولت باید بر این نکته تمرکز داشته باشد که کشور ارزان اداره شود و از ایجاد هزینه‌های اضافی خودداری شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه باید در بودجه سال آینده حدالامکان وابستگی به نفت را کاهش داد، اضافه کرد: در بحث کاهش وابستگی به نفت دو بحث سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت و کاهش فروش نفت است، چون صندوق نیز سهمی از فروش را دریافت می‌کند قطعا در سال آینده به دلیل کاهش فروش، صندوق کاهش ورودی خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای جبران کسری درآمدها باید به دنبال ایجاد منابع جدید به مانند اصلاح نظام مالیاتی باشیم.

نظر شما