شناسهٔ خبر: 152987 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح مجلس برای تغییر نحوه نظارت در انتخابات شوراها

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پارلمان خبر داد

  به گزارش «نماینده» محمد محمودی‌شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی،   با بیان اینکه پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکنون چندین جلسه با وزارت کشور و دبیرخانه مرکزی این انتخابات برگزار کردیم، گفت: در این جلسات به دنبال شناسایی آسیب‌ها و خلاءها قانونی در روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.

وی با اعلام اینکه مشکلات احصاء شده را اولویت‌بندی کرده‌ تا برای دوره بعدی انتخابات آنها را مرتفع کنیم، ادامه داد:۹  اولویت مشخص شده که اولین آنها اصلاح قانون انتخابات شوراها است که در دو بخش اجرا و نظارت است.

نماینده مردم شهریار و شهرقدس در مجلس افزود: طبق جمع‌بندی درباره نحوه اجرا و نظارت در انتخابات شوراها مقرر شد هیئت‌ نظارت ملی در این انتخابات تشکیل شود و نمایندگان نقش کمتری در انتخابات شوراها داشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها را که تشکیل این کمیته ملی در آن تعبیه شده نیز به هیئت‌رئیسه پارلمان تقدیم شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

نظر شما