شناسهٔ خبر: 152976 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین وضعیت لایحه «اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی»

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی آخرین وضعیت لایحه اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی، با بیان اینکه لایحه اعطای شناسنامه و تابعیت به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هنوز در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته است، گفت: البته غیر از این کودکان، افراد خارجی بسیار دیگری هستند که سال‌ها پیش به صورت غیرمجاز به ایران وارد شده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد خارجی که بیشتر در مناطق مرزی از ۵۰ سال پیش حضور یافته‌اند حتی در این سال‌ها درخواست تابعیت و شناسنامه نکرده‌اند و فرزندان آنها هم بدون شناسنامه و هویت در کشورمان زندگی می‌کنند.

نوروزی بیان کرد: برخی اشخاص خارجی هم هستند که با استفاده از شناسنامه گمشده یک ایرانی ازدواج کرده و در کشورمان زندگی می‌کنند، البته برخی نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور  و شوراها موضوع بی‌شناسنامه بودن افراد را از وزیر کشور مورد سوال قرار داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی تاکید کرد: تمامی این موارد را باید در لایحه‌ای منسجم بررسی کرد تا بتوان تمامی این مشکلات را به صورت قانونی حل کرد.

نظر شما