شناسهٔ خبر: 152974 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

ورود مجلس به حیاط خلوت رانتی برخی استانداری‌ها

کوچکی نژاد.jpg عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از تقاضای «اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس» برای بررسی «رانت استانداری‌ها در ایجاد و احداث برخی شرکت‌های اقتصادی سودجو» از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد، از تقاضای «اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس» برای بررسی «رانت استانداری‌ها در ایجاد و احداث برخی شرکت‌های اقتصادی سودجو» از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد.

وی افزود: این شرکت‌ها به نوعی حیاط خلوت برخی استانداری‌ها شده و استانداری‌ها بسیاری از منابع کشور را به سمت این شرکت‌ها سوق می‌دهند تا از این طریق به پرداخت‌های غیرقانونی بپردازند.

این نماینده مجلس بیان داشت: این رویه فساد زا بوده و می‌تواند امور اقتصادی کشور را تحت شعاع خود قرار دهد.
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ درباره تخلفات استانداری‌ها به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

ماده ۲۳۴ چه می‌گوید؟
ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تازگی و با توجه به تغییرات آئین نامه داخلی مجلس به ماده ۲۳۴ تغیر عددی داده است. این ماده آیین نامه داخلی مجلس تاکید دارد هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

در تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

نظر شما