شناسهٔ خبر: 152971 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عضو کمیسیون تلفیق: مجلس زیر بار مصوباتش درباره حذف مالیات پزشکان نخواهد رفت

فاطمه ذوالقدر فاطمه ذوالقدر گفت:کمیسیون تلفیق زیر بار حذف دو مصوبه «الزام پرشکان برای نصب کارتخوان در مطب» و «پرداخت ۱۰ درصد از دستمزد آنها بابت مالیات علی الحساب توسط مراکز درمانی»نخواهد رفت.

به گزارش «نماینده» فاطمه ذوالقدر درباره فشار لابی پزشکان به این کمیسیون برای حذف مصوباتش درباره الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت ۱۰ درصد از دستمزد آنها بابت مالیات به صورت علی الحساب توسط مراکز درمانی گفت: این دو ماده با رای بسیار بالایی در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید و من بعید می دانم تغییر کند و تا حالا هم هیچ صحبتی درباره این موضوع در کمیسیون مطرح نشده است.

ذوالقدر ادامه داد: از سویی دولت در بودجه سال ۹۸ به دلیل محدودیت فروش نفت، با مضیقه روبرو است و لذا قطعا به منابع درآمدی دیگر احتیاج دارد که یکی از این منابع، مالیات است. در این رابطه، همه اقشار جامعه مانند پزشکان، بازاری ها و ... باید مالیات بپردازند. از طرف دیگر هم بحث های زیادی درباره فرار مالیاتی پزشک ها است و این دو مصوبه برای شفاف سازی درآمد پزشکان به تصویب رسید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: نکته دیگر آنکه صرفا نباید کارمندها و یک سری اقشار ملزم به دادن مالیات باشد. در این موضوع باید برابری ایجاد شود و از این رو هیچ استثنایی در گرفتن مالیات توسط دولت وجود ندارد. بر طبق قانون از یک درآمد مشخص به بالا، از همه مالیات گرفته می شود و فقط حقوق بگیران زیر ۳ میلیون تومان از این مساله معاف خواهند بود.

ذوالقدر تاکید کرد: بنابراین کمیسیون تلفیق زیر بار حذف این دو مصوبه درباره مالیات پزشکان نخواهد رفت و قبلا رای خود را به این موضوع داده و این قضیه تمام شده است.

نظر شما