شناسهٔ خبر: 152969 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشنهاد نمایندگان برای افزایش ۳۰ هزار میلیاردی بودجه دفاعی در سال ۹۸

حسن بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از پیشنهاد نمایندگان برای افزایش ۳۰ هزار میلیاردی بودجه دفاعی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل‌کشور، با اشاره به بررسی افزایش بودجه بخش دفاعی در بودجه  سال آینده کل کشور گفت:دولت لایحه بودجه سال آینده را با دو سقف ۴۰۷ و ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرده بود که کمیسیون تلفیق سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی را مصوب کرد.

وی با بیان اینکه نسبت به سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه شده است، ادامه داد: نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند از این ۴۰ هزار میلیارد تومان ۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش دفاعی کشور اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم دامغان تصریح کرد: اگر این ۲۰ هزار میلیارد نیز به بخش دفاعی اختصاص داده شود بازهم برای تقویت این بخش ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که پیشنهاد شده این میزان کسری بودجه از فروش حامل‌های انرژی تامین شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور با بیان اینکه باید در سال ۹۸ حداقل هزار میلیارد تومان به نیروی انتظامی برای حراست از مرزها پرداخت شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از خاک افغانستان به ویژه ۹۰ درصد از روستاهای  این کشور در دست دولت این کشور نیست و زمزمه‌های از حضور عناصر داعش  و افراطی در این میان شنیده می‌شود، باید سال آینده برای حراست از مرزها بودجه لازم در نظر گرفته شود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکایی‌ها به منافقین برای انجام اقدامات خرابکارانه در کشورمان دل بسته‌اند که برای مقابله با این گروهک تروریستی نیز باید تدابیر ویژه‌ای در مرزها بیندیشیم که نیاز بودجه کافی است.

نظر شما