شناسهٔ خبر: 152968 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حاجی‌بابایی: آینده دلار قابل پیش‌بینی نیست/ نرخ ارز هنوز حباب دارد

حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از آینده قیمت دلار داشته باشد زیرا هنوز هم حباب دارد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره آینده قیمت دلار، اظهار داشت: مولفه‌های متعددی چون تحریم، قیمت نفت، صادرات، واردات، قاچاق، تولیدات داخلی، تصمیمات سیاسی داخلی و تصمیمات منطقه‌ای و بین‌المللی بر قیمت ارز تأثیر می گذارند.

وی با بیان اینکه تغییر در هر یک از مولفه های مذکور بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارد، ادامه داد: بر این اساس نمی توانیم پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارز داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش نرخ ارز طی ماه‌های اخیر، گفت: این کاهش قیمت در شرایطی صورت گرفت که هیچ یک از مولفه های اساسی مذکور تغییر نکرد و این مسئله نشان دهنده آن است که بخش اعظمی از نرخ ارز هم تحت تاثیر حباب است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دلار هنوز هم حباب دارد، افزود: برای رسیدن به ثبات در نرخ ارز باید مولفه های تأثیرگذار بر آن را تغییر دهیم چراکه برخی از مولفه ها دست ماست اما برخی از مولفه‌ها هم خارجی است و ما نمی‌توانیم تأثیر بسزایی بر آنان داشته باشیم اما باید شرایطی را مهیا کنیم تا تأثیرگذاری آن موارد بر بازار دلار کاهش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط فعلی کسی نمی‌تواند پیش بینی دقیقی از آینده قیمت دلار داشته باشد اما به مرور زمان به سمت مثبت حرکت خواهیم کرد.

نظر شما