شناسهٔ خبر: 152966 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ادعای میرلوحی؛ برخی اعضای شورای شهر تهران مستاجرند

میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: در حالیکه ۲ هزار ساختمان در گذشته همچنان در اختیار مدیران قبلی شهرداری است، هم اکنون تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مستاجر هستند اما نمی‌خواهند به سمت استفاده از این تسهیلات بروند.

به گزارش «نماینده» محمود میرلوحی، با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آماری که از سازمان املاک داشته‌ایم، حدود ۲ هزار نفر از مدیران گذشته همچنان در ساختمان‌ها و اماکن شهرداری تهران ساکن هستند اظهار کرد: این موضوع خلاف قوانین و مقررات است و البته ما از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: شورای پنجم حدود ۱۷ ماه است که فعالیت خود را شروع کرده است و فعالیت این نهاد در این دوره کاملا شفاف و روشن است و ما در ابتدای فعالیتمان در شورای شهر تهران نیز مصوبه‌ای را درخصوص حق بهره‌برداری از اماکن شهرداری به خصوص ساختمان‌های مسکونی آن را به غیر ممنوع کردیم و به شهرداری نیز تاکید داشته‌ایم که لایحه‌ای را در این زمینه به شورای شهر تهران بیاورد.

عضو شورای شهر تهران گفت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار ملک در اختیار افراد حقیقی و حقوقی از مدیریت گذشته وجود دارد که البته شاید مواردی در بین این واگذاری‌ها باشد که ما هم قبول داشته باشیم. به عنوان مثال واگذاری یک ساختمان به یک خیریه خاص و یا موارد خاص که ما نیز این واگذاری‌ها را شاید تایید کنیم و می‌گوییم ادامه دهند اما به نظر می‌رسد از بین ۲ هزار ساختمان اشاره شده ۱۰۰ الی ۲۰۰ ساختمان به موارد خاص و خیریه‌ها مربوط باشد.

میرلوحی ادامه داد: قطعا باید سایر ساختمان‌ها به شهرداری برگردد و یا اینکه اجاره‌نامه جدید منعقد شود و حتی اجاره‌های معوقه نیز از سوی افراد حقیقی و حقوقی پرداخت شود.

وی ادامه داد: البته بنده چندی پییش جلسه‌ای را با رئیس جدید املاک و مستغلات شهرداری تهران داشتم و تاکید کردم که هر چه زودتر ساختمان‌های در اختیار مدیران گذشته به مجموعه شهرداری برگردد و رئیس جدید سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران قبول داد که هر چه سریعتر این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ما از طریق مراجع قضایی و اخذ حکم اقدام به پس‌گیری ساختمان‌های شهرداری تهران خواهیم کرد، گفت: اساسا این واگذاری‌ها به دوره گذشته (قالیباف) بر می‌گردد.

میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای شورایی شهر تهران و مدیران شهری در این دوره نیز از این ساختمان‌ها و امکانات استفاده می‌کنند یا خیر تصریح کرد: بنده مطلع هستم که حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران در این دوره مستاجر هستند و نمی‌خواهند نزدیک به استفاده از این خانه‌ها نیز بروند و قاعدتا هیچ کدام از اعضای شورای شهر تهران از این تسهیلات استفاده نخواهند کرد.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به صحبت‌های چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص اینکه همه ساختمان‌هایی که در اختیار مدیران گذشته بود در پایان شورای چهارم به شهرداری بازگشت، گفت: لیستی که هم اکنون در اختیار ما است اشاره دارد به اسامی و افراد شناخته شده در دوره گذشته که البته ما پیگیری دراین دوره را داشته‌ایم که بر این اساس هیچ کدام از مدیران شهرداری از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

نظر شما