شناسهٔ خبر: 152961 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسناد زد و بند هدایتی با بانک سرمایه در پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

کوچکی نژاد رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید در جریان تحقیقات خود به اسنادی درخصوص زد و بند حسین هدایتی با مدیران بانک سرمایه رسیده بودند.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به در حال برگزاری بودن جلسات رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه، درخصوص یافته‌های کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره حسین هدایتی گفت: اگرچه کمیته تحقیق و تفحص به مورد رشوه ۵/۲ میلیارد تومانی حسین هدایتی به یکی از مدیران بانک سرمایه نرسیده بود ولی در مورد اخذ وام‌های غیرمتعارفی که این فرد گرفته و سهام بانک را با رابطه به دست آورده، اطلاعاتی در پرونده تحقیق و تفحص موجود است و همین‌ها نشان می‌دهد که لابد رشوه‌ای در این میان رد و بدل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که هدایتی بازداشت شد، قوه قضاییه باید پیگیر ماجرا می‌شد و به این دلیل که او اکنون در زندان است، احتمالا به رشوه اقرار کرده است.

وام‌های حسین هدایتی از بانک سرمایه بیشتر از ۶۰ میلیارد تومان است

وی درباره اخذ وام ۶۰ میلیارد تومانی حسین هدایتی از بانک سرمایه، توضیح داد: رقم وام دریافتی هدایتی خیلی بیشتر از اینها است؛ در اسنادی که کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضاییه تحویل داده، با سند مشخص است که چقدر وام گرفته‌اند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: یقینا بدون زد و بند و رشوه نمی‌توانسته از بانک سرمایه این میزان وام بگیرد.

حسین هدایتی توان بازپرداخت وام‌ها را نداشت

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه وام گرفتن ایرادی ندارد، تصریح کرد: وام گرفتن به صورت غیرمتعارف، با سند سازی و از طریق تشکیل شرکت‌های کاغذی و غیرواقعی نشان می‌دهد که زد و بند و رشوه در کار است.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تضمین‌های اخذ شده از حسین هدایتی در قبال این وام‌ها گفت: هدایتی اصلا توان بازپرداخت نداشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ متن گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان روز ۱۹ فروردین ۹۷ در صحن علنی مجلس قرائت شد که نمایندگان با ۱۸۳ رأی موافق، آن را جهت بررسی به قوه قضاییه ارجاع دادند.

نظر شما