شناسهٔ خبر: 152955 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

متن کامل گزارش کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس درباره اصرار بر مصوبه "CFT"

کمیسیون امنیت ملی/2 خبرگزاری تسنیم متن کامل گزارش کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره اصرار بر مصوبه خود در "CFT" را منتشر کرد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار خود دارند.

نمایندگان این لایحه را  در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ مهر سال جاری مصوب کرده بودند که شورای نگهبان ایراداتی را به این لایحه وارد دانسته و باردیگر برای رفع ایراد به مجلس بازگردانده بود.

همچنین در جلسه علنی ۱۴ آذر سال جاری نمایندگان بخشی از CFT را در مجلس اصلاح کرده و  بخش دوم آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

پس از ارجاع بخشی از این لایحه به شورای نگهبان، این شورا طی نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که ایرادات به این لایحه همچنان باقی است و باید این موارد رفع شود.

اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جلسه روز ۱۶ دی خود بر مصوبات قبلی خود درباره CFT اصرار کردند و مقرر شد این مصوبه کمیسیون باردیگر در صحن علنی پارلمان بررسی شود.

متن کامل مصوبه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس و ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به شرح زیر است:

نظر شما