شناسهٔ خبر: 152951 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آمریکا حق دخالت در روابط ایران و عراق را ندارد

ظریف43 وزیر امور خارجه گفت: ما و عراق قبل از این که آمریکا بوجود بیاید روابط داشتیم و از این پس هم خواهیم داشت.

به گزارش «نماینده»، نشست مشترک تجاری کارآفرینان و تجار ایرانی و عراقی امروز پنجشنبه ۲۷ دی ماه با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  در نجف اشرف برگزار شد.

 وزیر امور خارجه کشورمان پس از برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران گفت که رابطه ما با عراق مانند برخی کشورهای دیگر، تصنعی نیست، ما و عراق قبل از این که آمریکا بوجود بیاید روابط داشتیم و از این پس هم خواهیم داشت. پمپئو و مقامات آمریکایی حق دخالت در روابط ایران و عراق را ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره تفاوت سفر وزیران خارجه ایران و آمریکا به عراق گفت: روابط ما با عراق تصنعی نیست و ما برادران هم هستیم، این طولانی ترین سفری بود که من به یک کشور داشته ام و این نشانه علاقمندی و روابط ویژه میان دو ملت و دو کشور است.
ظریف گفت: در سفر پنج روزه به عراق در شهرهای بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف، دیدارهای بسیار خوبی با مسوولان دولتی و فعالان تجاری داشتم.

وی افزود: با اطمینان می گویم که روابط ایران و عراق افق بسیار روشن و درخشانی دارد.

ظریف همچنین روز گذشته هم در این سفر با مسئولان عراقی از جمله مقامات رسمی استان کربلا، استاندار، روسای مجالس استان، نمایندگان عتبات مقدسه و برخی از نمایندگان کربلا و بابِل در مجلس عراق همچنین سران قبایل و عشایر جنوب عراق در کربلا هم دیدار و گفت‌وگو داشته است.

نظر شما