شناسهٔ خبر: 152950 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نجات اقتصاد ما در تولید و صادرات به کشورهای همسایه است

شیخ الاسلام مشاوره سابق وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها در همه جای منطقه و در همه ابعاد اخلاقی، راهبردی، مکتبی، استراتژی و سیاسی باخته‌اند

به گزارش «نماینده» حسین شیخ الاسلام مشاوره سابق وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق در مقایسه با سفر شبانه وزیر خارجه آمریکا به این کشور گفت: آمریکایی‌ها نه تنها در عراق بلکه در همه جای این منطقه باخته اند.

وی با اشاره به سفر مخفیانه رییس جمهور آمریکا به پایگاه نظامی این کشور در عراق گفت: زمانی آمریکایی‌ها می‌گفتند طالبان تروریست است، اما امروز پای میز مذاکره با این گروه می‌نشینند. زمانی براساس قطعنامه شورای امنیت انصارالله یمن را محکوم به عقب نشینی می‌دانستند، اما امروز گوترش دبیرکل سازمان ملل افتخار می‌کند که کنار رهبر انصارالله در سوئد عکس گرفته و با او به مذاکره پرداخته است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه آمریکایی‌ها در همه جای منطقه و در همه ابعاد اخلاقی، راهبردی، مکتبی، استراتژی و سیاسی باخته‌اند گفت: جمهوری اسلامی همواره سعی بر این دارد تا با همسایگان خود در تعاملات مناسب و سازنده باشد و براساس این سیاست با کشورهای همسایه خود با ارز محلی در حال مبادله هستیم.

مشاوره سابق وزیر امور خارجه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق و دستاوردهای اقتصادی این سفر گفت: نجات اقتصاد ما در تولید و صادرات به ویژه صادرات به همسایگان است و آمریکا نیز نمی‌تواند در این مسیر خلال ایجاد کند، چون این مبادله با ارز محلی صورت می‌گیرد.

نظر شما