شناسهٔ خبر: 152944 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارسال غیر رسمی«لایحه جامع انتخابات»به مجلس

صباغیان عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی گفت: «لایحه جامع انتخابات» به صورت غیر رسمی به کمیسیون ارائه شده است و نمایندگان در حال تهیه طرحی با عنوان« طرح جامع انتخابات» هستند.

به گزارش «نماینده» محمد رضا صباغیان بافقی، با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه امروز کمیسیون شوراها گفت: لایحه جامع انتخابات به صورت غیر رسمی به کمیسیون ارائه شده است و نمایندگان در حال تهیه طرحی با عنوان طرح جامع انتخابات هستند که تمامی مواد لایحه جامع انتخابات در آن ذکر شده است.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون شوراها نقش احزاب در انتخابات استانی مورد بررسی قرار گرفت، بعد از آن فرم های خاص رای گیری برای ساز و کار استانی شدن انتخابات بررسی شد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: شورای نگهبان معتقد است در صورت استانی شدن انتخابات هم باید ۴۰ درصد رای نمایندگان مربوط به حوزه های انتخابیه باشد.

وی ادامه داد: هدف از ارائه طرح استانی شدن انتخابات این است که نگاه نمایندگان از نگاه منطقه ای به نگاه ملی تغییر کند اما با توجه به نظر شورای نگهبان مبنی بر اینکه باید حداقل ۴۰ درصد رای نمایندگان از حوزه های انتخابیه باشد این هدف محقق نخواهد شد.

صباغیان بافقی  گفت: در صورت استانی شدن انتخابات هزینه های تبلیغات انتخاباتی نامزد ها افزایش خواهد یافت در نتیجه نامزد های انتخاباتی نخواهند توانست استقلال خود را در برابر صاحبان قدرت و ثروت حفظ کنند.

نظر شما