شناسهٔ خبر: 152937 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیرضا بیگی:کاهش تعداد اعضای هیأت اجرایی مرکزی انتخابات از ۸ به ۷ در کمیسیون شوراها

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده ۸ طرح استانی شدن انتخابات که مربوط به هیأت اجرایی مرکزی انتخابات مستقر در وزارت کشور بود که برهمین اساس ترکیب 8 نفره آن با حذف دیوان محاسبات به 7 نفر تقلیل پیدا کرد.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: موضوع استانی شدن انتخابات در این جلسه مطرح و دستور کار با این مباحث برگزار شد. 

وی افزود: در جلسه صبح امروز با آنکه کلیات استانی شدن انتخابات مجلس به تصویب نمایندگان رسیده و هیأت رئیسه برای بررسی جزئیات آن این طرح را به کمیسیون ارجاع داده است، افزود: بندهایی در این طرح مبنی بر محل تولد نامزد انتخابات مجلس و یا اینکه وی 5 سال در آن حوزه سکونت داشته و منتهی به زمان انتخابات شود مباحثی مطرح و پیشنهادی مبنی بر اصلاح این بند انجام شد که نهایتاً بر مواضع قبلی در این خصوص تأکید شد. ضمن اینکه قیدی هم به این بند مبنی بر تولد تولید یکی از والدین یا خود در آن حوزه انتخابیه تعلق داشته باشد. اما در مجموع تمامی این قیدها در نهایت موجب محدودیت بیشتر برای مردم در انتخابات‌شان خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: در ماده ۸ طرح استانی شدن انتخابات که مربوط به هیأت اجرایی مرکزی انتخابات مستقر در وزارت کشور بود که برهمین اساس ترکیب 8 نفره آن با حذف دیوان محاسبات به 7 نفر تقلیل پیدا کرد.

علیرضا بیگی گفت: در جلسه صبح امروز در خصوص زمان تمدید انتخابات مباحثی مطرح شد که اعضای کمیسیون اعلام کردند که این تمدید منوط به تأیید وزیر کشور است.

وی افزود:ارسال گزارش نهایی انتخابات نیاز به تأیید شورای نگهبان ندارد بلکه این شورا در نهایت انتخابات را تأیید خواهد کرد که برهمین اساس به قانون فعلی و موجود بازگشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در عصر امروز هم جلسه‌ای را خواهد داشت.

نظر شما