شناسهٔ خبر: 152931 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی: نگاه مادی‌گرایانه سمی مهلک برای رشته های آموزش پزشکی است

اصغر سلیمی43 سخنگوی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس گفت: موسسه‌های خصوصی که با نگاه‌مادی‌گرایانه به رشته‌های پزشکی تاسیس می‌شوند از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیستند. کاهش کیفیت آموزش های حوزه علوم پزشکی و به تبع آن کاهش سطح کیفی خدمات ارائه شده به مردم خواهد بود .

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در واکنش به تصمیم جدید وزارت بهداشت در خصوص تاسیس موسسات آموزش عالی علوم پزشکیخصوصی،گفت: رشته ‌های پزشکی چون داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری رشته ‌هایی هستند که با جان مردم سرو کار دارند. برای پذیرش دانشجویان این رشته ها باید شرایطی فراهم شود که افرادی با سطح علمی ممتاز پذیرش و در نهایت فارغ تحصیل شوند.

ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند تا دانشجویان نیز از آموزشهای باکیفیتی برخوردار شوند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.

پذیرش در رشته‌های پزشکی با حساسیت بیشتری انجام شود

سلیمی افزود : تحصیل در رشته‌های پزشکی و پرستاری موضوعی است که باید با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری شود. اگر کسی با تفکر و هدف مادی وارد رشته ‌های پزشکی شود بی تردید به جای رفع مشکل مردم به دنبال درآمد زایی خواهد بود . هر فردی که وارد رشته‌های پزشکی بخصوص پرستاری می‌شوند باید عمیقاً به این رشته علاقه مند باشد تا بتواند به علم پزشکی و بیمار کمک کند.

موسسه های خصوصی با نگاه مادی‌گرایانه به رشته پزشکی تاسیس می‌شوند/ موسسه های خصوصی کیفیت مناسبی ندارند

 نماینده مردم سمیرم در مجلس انتقاد از تاسیس موسسات آموزش عالی علوم پزشکی خصوصی تصریح کرد: موسسه های خصوصی که با نگاه مادی‌گرایانه به رشته پزشکی تاسیس می‌شوند از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیستند. کاهش کیفیت سطح آموزش های حوزه علوم پزشکی و به تبع آن کاهش سطح کیفی خدمات ارائه شده به مردم خواهد بود .

کیفیت آموزشی نباید قربانی کمبود پرستار شود

وی با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه‌های دولتی اظهار کرد: متاسفانه در برخی از موارد دانشگاه‌های دولتی به حدی دانشجو زیاد است که کیفیت آموزشی از دست می‌رود . درست است که ما نیازمند پرورش پزشک و پرستار در همه رشته ها و در همه مناطق هستیم ، اما این ضرورت نباید فدای کیفیت آموزشی شود.

سلیمی بیان کرد: متاسفانه تبلیغاتی رشته‌های پزشکی بیشتر در ابعاد مادی آن رواج یافته است و افراد مستعدی بسیاری با نگاه مادی خودشان، خانواده‌شان و جامعه وارد این رشته می‌شوند و چون علاقه قلبی  به این رشته ندارند نمی‌توانند خدمات درستی به مردم ارائه کند. به عقیده بنده باید برای جذب دانشجو در این رشته‌ها برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم تا افراد مستعد و علاقه مند را جذب این رشته ها کنیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: باید شرایط تحصیل در رشته پزشکی به گونه‌ای فراهم شود که سهمیه‌ها نیز عادلانه و بر اساس تلاش فرد تعیین شود. هر چند در حال حاضر بسیاری دانشگاه‌ها افرادی را با نمرات بسیار پایین پذیرش می‌کنند، این کار برای مردم و رشته پزشکی بسیار خطرناک است.

نظر شما