شناسهٔ خبر: 152930 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساعی:تلاش فراکسیون زنان برای حمایت ویژه از زنان سرپرست‌خانوار در بودجه ۹۸

زهرا ساعی عضو فراکسیون زنان مجلس، از تلاش فراکسیون متبوعش برای تعیین ردیف‌های خاص به‌منظور حمایت حداکثری از زنان سرپرست‌خانوار در حوزه توانمندسازی و تامین منابع لازم برای پوشش بیمه آنها خبر داد.

به گزارش «نماینده»، زهرا ساعی در مورد وضعیت ردیف‌های تعیین‌شده برای حمایت از زنان سرپرست‌خانوار در بودجه 98، گفت: لایحه بودجه 98 با توجه به شرایطی که دولت دارد به طور خاص تدوین شده و تلاش شده به برخی حوزه‌ها به طور ویژه توجه شود، کما اینکه اشتغال و تکمیل پروژه‌های عمرانی که بیش از 65 درصد آنها اجرا شده است، در اولویت تخصیص اعتبارات بیشتر قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تدوین بودجه 98 با رویکرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته است و به این دلیل که در سال 97 شرایط خاصی بر بازار و حوزه اشتغال حاکم بوده، تلاش شده است که بتوانند وضعیت موجود را حفظ کنند تا دامنه بیکاری در جامعه گسترش پیدا نکند و فقر مطلق ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: نگاه مجلس هم این است که تدوین بودجه 98 با نگاه حمایتی صورت گرفته و در روند بررسی لایحه بودجه هم با استفاده از بندها و تبصره‌هایی که وجود دارد، توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین جامعه از جمله زنان سرپرست‌خانوار، معلولان، کارگران، بازنشستگان و کارمندانی که حقوق کمتر از 3 میلیون دریافت می‌کنند، صورت بگیرد، چرا که این اقشار با ایجاد التهاب در بازار آسیب بیشتری خواهند دید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: فراکسیون زنان مجلس سال 96 حدود صد میلیارد برای توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار گرفته و سال گذشته نیز مبلغ 240 میلیارد تومان برای بیمه زنان‌سرپرست خانوار گرفت و برای بودجه 98 هم پیشنهاداتی داریم مبنی براینکه میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش به گونه‌ای باشد که هم توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار و هم تامین منابع لازم برای بیمه آنها محقق شود.

ساعی تاکید کرد: هم‌اکنون به دلیل وضعیت اشتغال در کشور و مشکلات اقتصادی کنونی زنان سرپرست‌خانوار تحت فشار قرار گرفته‌اند و با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، و این در حالی است که زمینه‌ای برای اشتغال آنها فراهم نیست، بنابراین باید دامنه اقدامات حمایتی در این حوزه افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: ما در فراکسیون زنان مجلس در تلاش هستیم که حق زنان سرپرست‌خانوار در بودجه 98 تضییع نشود، ضمن اینکه دولت باید به صورت ویژه از این قشر حمایت کند، چرا که آنها از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که شرایط اقتصادی کنونی کشور نیز فشار مضاعفی را بر آنها تحمیل می‌کند، و این در حالی است که آنها باید معیشت خانواده را تامین کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در کمیسیون اجتماعی هم در تلاش هستیم تا در تبصره‌های 14، 16 و 17 بودجه 98 در جهت تامین منافع زنان سرپرست‌خانوار، معلولان، کارگران و بازنشستگان تغییراتی ایجاد کنیم تا این گروه‌ها مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

نظر شما