شناسهٔ خبر: 152919 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قاضی زاده: صداوسیما تنها مرجع صدور مجوز صوت‌وتصویر فراگیر است

احسان قاضی زاده رئیس فراکسیون فصای مجازی گفت: تاکنون اتفاقی درباره انتقال سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی به داخل کشور صورت نگرفته است.

به گزارش «نماینده»، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در فراکسیون فضای مجازی درباره پیام‌رسان‌های داخلی بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: به زودی جلسه ای به منظور جمع بندی مسائل پیام رسان‌های داخلی و دروازه بانی فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در جلسه فراکسیون فضای مجازی موضوع صوت و تصویر فراگیر مطرح شد و پس از بررسی قرار شد از این به بعد صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر تنها بر عهده صدا و سیما باشد و وزارت ارشاد تنها مجاز است تا در حوزه‌های مولتی مدیا و عکس به ارائه مجوز بپردازد.

رئیس فراکسیون فضای مجازی گفت: بر این اساس سازمان تنظیم مقررات صدا و سیما مجوز صدور برنامه‌های رادیو و تلوزیونی که فراگیر هستند را صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته هاتگرام و تلگرام طلایی باید به صورت کاملا بومی عمل کرده و سرورهای آنها در داخل کشور قرار بگیرد اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

رئیس فراکسیون فضای مجازی بیان کرد: برای شرکت‌های هاتگرام و تلگرام طلایی مهلتی برای انتقال سروهایشان به داخل کشور توسط شورای عالی فضای مجازی تعیین شده است و این امر باید توسط شورای عالی فضای مجازی پیگیری شده و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

نظر شما