شناسهٔ خبر: 152902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بختیار: بدون داشتن نظام حزبی، استانی‌شدن انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند

علی بختیار یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی می‌توانیم انتخابات استانی برگزار کنیم که احزابی قوی با برنامه‌ریزی مدون در حوزه‌های مختلف داشته باشیم تا از درون آنها مدیران عالی و نمایندگان شایسته بیرون آیند.

به گزارش «نماینده»   علی بختیار درباره محاسن و معایب استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ما برای توسعه یافتگی نظام اداری کشور باید به سمتی پیش برویم که احزاب قوی‌ای در کشور شکل بگیرند و برای اداره کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی - اقتصادی و اجتماعی برنامه مدونی داشته باشند. آنگاه این احزاب می‌توانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عالی را در درون خود تربیت کنند و در نهایت از درون آنها نماینده یا مدیری با یک نگرش خاص سیاسی بر پایه شایسته‌سالاری بیرون آید.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما امروز کشور ما به این شکل اداره نمی‌شود و مدیران کلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی رییس جمهورها از درون احزاب بیرون نمی‌آیند و به طور کلی ما از نظام حزبی برخوردار نیستیم.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و استانی شدن انتخابات گفت: سوال بنده از همکاران این است که در گام اول این مدل در کدام مدیریت جهانی دیده شده است؟ بدون داشتن نظام حزبی برگزاری انتخابات مجلس به شکل استانی نمی‌تواند مشکلی را حل کند و به نظر می‌رسد اینگونه انتخابات نمی‌تواند خلایی را که داریم برطرف سازد.

بختیار در پایان بیان کرد: طراحان این طرح به دنبال این هستند تا نمایندگان از مسائل محلی فاصله گرفته و به سمت تصمیمات کلان و موضوعات اساسی کشور بروند، اما با وضعیت کنونی این هدف محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما