شناسهٔ خبر: 152896 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون تلفیق قادر به افزایش بودجه سلامت نیست

اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس از اجرای ضعیف طرح پزشک خانواده در استان فارس انتقاد کرد و گفت: اگر این طرح با تدبیر بیشتر و هدف حل مشکل مردم عملیاتی می شد می توانست بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش «نماینده» علی اکبری در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس، گفت: این طرح فی النفسه مدل بدی نبود اما به درستی اجرا نشد و چنانچه با تدبیر بیشتر و هدف حل مشکل مردم عملیاتی می شد می توانست بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در دنیا اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است، افزود: متاسفانه طرح پزشک خانواده در استان فارس ضعیف اجرا شد و شاهد سوداگری هایی در اجرای آن بودیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در فارس افزایش هزینه برای بیماران را به همراه داشت، ادامه داد: ضعیف اجرا شدن این طرح باعث شد که ذهنیت منفی نسبت به این طرح در میان مردم به وجود آید در حالی که اگر به خوبی اجرا می شد ثمرات مناسبی را به همراه داشت.

طرح پزشک خانواده در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در سیاست های کلی بر این طرح تاکید شده و در برنامه ششم توسعه از حالت اختیاری خارج و الزام آور شده بنابراین باید نواقص آن رفع و در تمامی استان ها اجرایی شود و به طور قطع اگر اجرای آن در کشور مورد توجه قرار گیرد نواقص آن با سرعت بیشتری شناسایی و رفع خواهد شد.

اکبری یادآور شد: بسیاری از بیماران برای درمان از استان های دیگر به استان فارس ارجاع می شوند که این امر موجب افزایش هزینه ها می شود در حالی که اگر مراکز ارجاع دهنده این بیماران دارای سیستم ارجاع باشند مراجعات کمتر می شود و از سویی یکی از ایرادهای این طرح این است که درگذشته که شهروندان از دفترچه تامین اجتماعی استفاده می کردند همه مراکز درمانی این دفترچه را قبول می کردند ولی در حال حاضر پرداختی ها از جیب شهروندان افزایش پیدا کرده است.

مشکل پزشک خانواده کمبود بودجه نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل پزشک خانواده بودجه نیست بلکه نحوه و فرآیند و اجرای آن با مشکل مواجه است، افزود: کمبود بودجه یکی از دلایل استعفای وزیر بهداشت بوده است؛ دخل و خرج ها در حوزه سلامت با هم سازگار نیست و مجموعه منابعی که در بودجه برای این حوزه پیش بینی شده و تکالیفی که باید انجام دهند با هم سازگاری ندارند البته مشکل کمبود بودجه تنها مربوط به حوزه سلامت نیست اما این حوزه با سلامت و بهداشت مردم در ارتباط است و باید حساسیت بیشتری داشته باشیم.

بعید می دانم کمیسیون تلفیق بتواند بودجه حوزه سلامت را افزایش دهد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می دانم کمیسیون تلفیق بتواند بودجه حوزه سلامت را افزایش دهد، گفت: بودجه ۹۸ به شدت انقباضی است البته جهت گیری آن به سمت حمایت است اما در افزایش اعداد و ارقام دست مجلس باز نیست مگر اینکه منابع جدیدی تامین شود.

نظر شما