شناسهٔ خبر: 152891 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت کشور لایحه تقسیمات کشوری را به دولت فرستاد

سامانی سخنگوی وزارت کشور از ارسال لایحه تقسیمات کشوری به دولت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، تغییرات تقسیماتی توسط وزارت کشور پیشنهاد و با رای و نظر هیات دولت به تصویب نهایی می‌رسد، اظهارداشت: در راستای همین اختیار و وظیفه قانونی در طول دو سال اخیر پس از بازدید از مناطق هدف، اکثر مناطقی که به لحاظ قانونی ازشرایط لازم برخوردار بودند به هیات دولت پیشنهاد شده اند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۲۰۰ پیشنهاد مربوط به تقسیمات کشوری در قالب نزدیک به ۸۵ طرح به هیات دولت ارائه شده است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در ماه اخیر نیز بیش از ۲۰ پیشنهاد مربوط به ایجاد شهر، بخش و شهرستان و تغییر نام با پیشنهاد وزارت کشور به تایید کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت رسیده و به منظور تصویب نهایی به هیات دولت تقدیم شده است.

سامانی با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۴۹ روستای مرکز بخش به شهر تبدیل و ابلاغ شده است، گفت: در صورت تامین شرایط کمی و کیفی مندرج در قانون در سال جاری به کلیه تقاضاها پاسخ مناسب داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور از تهیه پیش نویس لایحه تقسیمات کشوری در وزارت کشور خبر داد و تصریح کرد: لایحه تقسیمات کشوری پس از هم اندیشی با اساتید دانشگاه، مدیران اجرایی استانی و ستادی، دستگاه های ذیربط و نظارت مردمی تهیه و به هیات دولت ارائه شده است و در نوبت بررسی در کمیسیون سیاسی و دفاعی قرار دارد.

نظر شما