شناسهٔ خبر: 152883 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به آیت الله لاریجانی

پیوستن به «پالرمو» و «CFT» به جز زیان‌های جبران‌ناپذیر چیزی عاید کشور نمی‌کند

آملی لاریجانی/2 بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: در شرایط حساس کنونی، پیوستن به پالرمو و CFT به هیچ عنوان به مصلحت نظام نیست و به جز زیان‌های بعضاً جبران‌ناپذیر چیزی عاید کشور نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، کارگروه مقابله با تحریم بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: طبق اجماع نظر اکثریت کارشناسان انقلابی حوزه مقابله با تحریم، در شرایط حساس کنونی، پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و CFT به هیچ عنوان به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و به جرأت می‌توان گفت که جز زیان‌های بعضاً جبران‌ناپذیر چیز دیگری عاید کشور نخواهد کرد.

در این نامه خطاب به آیت‌الله لاریجانی آمده است: « با سلام و صلوات بر محمّد و آل محمّد (ص)، ضمن آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی در انجام مسئولیت خطیر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اخیرا در پی ارجاع بخشی از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT و کنوانسیون پالرمو به آن مجمع، وظیفه خود دانستیم که در این مقطع حساس و سرنوشت ساز برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نکاتی مهم در خصوص این موضوع چالش برانگیز که حاصل مطالعات و بررسی های مجدانه کارشناسان خبره در زمینه مقابله با تحریم است را به استحضار حضرتعالی برسانیم.

در حالی موافقان پیوستن به CFT و پالرمو از مزایای نسیه پیوستن به آن سخن می‌گویند و به صراحت می‌گویند هیچ تضمینی برای رسیدن به این مزایا وجود ندارد، نپیوستن به CFT و پالرمو مزایای بلاشک زیر را به همراه خواهد داشت:

1. با نپیوستن به کنوانسیون CFT و کنوانسیون پالرمو، مسیرهای کارآمد دور زدن تحریم‌های بانکی و مالی کنونی حفظ خواهد شد و راه برای ارتقای مسیرهای کنونی و بازگشایی مسیرهای دیگر دور زدن این تحریم‌ها باز خواهد ماند.

2. فروش نفت خام و میعانات گازی به صورت ارزی و ریالی در بورس انرژی که به لطف خدا آغاز شده و اکنون در حال انجام است متوقف نخواهد شد و گسترش نیز پیدا خواهد کرد.

3. منابع مالی بخش‌های دفاعی کشور غیرقابل شناسایی و تحریم باقی خواهد ماند و پیشرفت‌های بخش صنعت موشکی کشور متوقف نخواهد شد. همچنین موقعیت منطقه‌ای ایران و دفاع از مظلومین منطقه به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

4. راه‌های کاهش وابستگی کشور به دلار و یورو از طریق نظامات مستقل دوجانبه مالی و ... گسترش پیدا خواهد کرد و کنترل قیمت ارز در کشور ساده‌تر خواهد شد.

می‌توان گفت که طبق اجماع نظر اکثریت کارشناسان انقلابی حوزه مقابله با تحریم، در شرایط حساس کنونی، پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و CFT به هیچ عنوان به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و به جرأت می‌توان گفت که جز زیان‌های بعضاً جبران‌ناپذیر چیز دیگری عاید کشور نخواهد کرد.»

نظر شما