شناسهٔ خبر: 152878 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر:عرضه نفت در بورس به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسید

پژمانفر// عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 از تصویب عرضه نفت در بورس در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 کل کشور با اشاره به مصوبه صبح امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: امروز یکی از مواردی که در کمیسیون تلفیق بررسی شد موضوع عرضه نفت در بورس بود.

وی افزود: با توجه به اینکه دنیا امروز به دنبال راه حل‌ های متفاوتی برای فروش و خرید می‌گردد بورس یکی از مسیرهای بسیار روشن و شفافی است که در آن نه تنها فساد نیست بلکه شفافیت دقیقی دارد و موجب این می‌شود که ما بتوانیم به دنیا برای کسانی که خریدار دائمی هستند بتوانیم فرصتی فراهم کنیم برای اینکه نفت خود را بفروشیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: ما برای دور زدن تحریم‌ها باید از تمام ابزارها استفاده کنیم و اتفاقا بسیاری از کشورها هستند که به شکل‌های مختلف آمادگب دارند تا نفت ما را از طریق بورس خریداری کنند. چون در این مسیر فروش نفت از طریق بورس کاملا مدیریت‌های لازم برای اینکه خریدار متوجه نشود که موضوع چیست و ما چگونه به او نفت را تحویل دهیم، ارائه نشده است.

پژمان‌فر در ادامه توضیح جزئیات مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرد: بنابراین مورد مذکور یکی از مواردی است که ما می‌توانیم شرایط تحریم را دور بزنیم و به همین دلیل در بورس عرضه شده که در کمتر از 5 دقیقه مقدار 2 میلیون بشکه فروخته شد، نهایتا این اقدام تجربه بسیار موفقی است.

وی عنوان کرد:‌ ما برای عرضه نفت از طریق بورس تسهیلاتی را پیش‌بینی کرده‌ایم آن هم برای کسانی که می‌خواهند این پول را بدهند تسهیلات گذاشتیم چه بخواهند به صورت ریالی و چه ارزی عرضه کنند می‌تواند این کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 همچنین یادآور شد: همچنین ما حجم فروش را کاهش دادیم به این صورت که قبلا این مقدار در 500 هزار بشکه بود اما امروز آن را به 35 هزار بشکه کاهش دادیم.

پژمان‌فر بر این اساس اضافه کرد: ما می‌توانیم بر این اساس با 35 هزار بشکه همین را به فروش برسانیم ضمن اینکه زمان را افزایش می‌دهد. تسهیلاتی را در ارتباط با فروش در بورس تعیین کردیم که مطمئن هستیم ما می‌توانیم با توجه به شیطنت‌های آمریکا و عربستان که در ارتباط با فروش نفت کرده‌اند ما بتوانیم این شیطنت‌ها را دور بزنیم و از این مسیر برای فروش نفت‌مان استفاده کنیم.

وی در خاتمه گفت:‌ ما این را با کمک اعضای کمیسیون انرژی پیشنهاد دادیم و با هم به توافق رسیدیم که امروز در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

نظر شما