شناسهٔ خبر: 152877 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چنارانی:با استانی شدن انتخابات متصلین به لابی‌های اقتصادی بر کرسی مجلس تکیه خواهند زد

هاجر چنارانی.jpg نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات باعث افزایش هزینه‌های انتخاباتی می‌شود، گفت: با استانی شدن انتخابات کسانی که بتوانند به لابی‌های ‌قدرت‌های بزرگ اقتصادی متصل شوند،‌ می‌توانند رأی بیاورند و به مجلس راه پیدا کنند.

به گزارش «نماینده»، هاجر چنارانی‌ نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات در صحن علنی مجلس گفت: اگر روزی بخواهیم در رابطه با مسائل ملی و کلان کشور بحث کنیم، استانی شدن انتخابات خیلی کمک می‌کند اما واقعیتی که نوجود دارد این است که زیرساخت‌ها برای استانی شدن انتخابات مجلس وجود ندارد. هنوز احزاب و گروه‌های سیاسی به آن شکلی که باید در استانی شدن انتخابات باشند، نیستند و شکل نگرفته‌اند.

وی افزود: من در نشستی در جلسه‌ای که چند روز قبل با مردم در حوزه انتخابیه داشتم، مردم می‌گفتند «با استانی شدن انتخابات ما دیگر نمایندگانمان را نمی‌بینیم و نمایندگان دیگر از دسترس مردم منطقه خارج می‌شوند.»

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاری ندارم به این‌که جایگاه نمایندگان را تخریب می‌کنند، اما تنها کسانی که در میان مسئولان بیشتر از همه در دسترس مردم هستند، نمایندگان ‌هستند و از سوی دیگر مردم این توقع را دارند که نماینده‌ای که به وی رأی دادند ببینند و مشکلاتشان را با وی مطرح کنند.

چنارانی با بیان این‌که زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات هنوز فراهم نشده، خاطرنشان کرد: ‌خود ما مانده‌ایم که دور بعد ‌به عنوان مثال در استان خراسان رضوی چگونه می‌خواهند نمایندگان انتخاب کنند. ما الان به دنبال این هستیم که هزینه‌های انتخاباتی را کم کنیم، اما با استانی شدن انتخابات هزینه‌ها نه‌تنها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه افزایش هم خواهد داشت.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات کسانی که بتوانند به لابی‌های ‌قدرت‌های بزرگ اقتصادی متصل شوند،‌ می‌توانند رأی بیاورند و به مجلس راه پیدا کنند.

‌نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ‌استانی شدن انتخابات مجلس باعث می‌شود مردم دیگر به نمایندگان دسترسی نداشته باشند.‌ و الان در این شرایط یک سردرگمی هم برای نمایندگان و هم برای مردم با طرح استانی شدن انتخابات ایجاد می‌شود و شرایط فعلی جامعه این همه تغییرات را نمی‌تواند بپذیرد؛ چراکه این طرح جدید نمی‌تواند پاسخگوی این سردرگمی‌ها باشد.

نظر شما