شناسهٔ خبر: 152876 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مصوبه کمیسیون تلفیق برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس

سرخابی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ از بررسی تبصره ۱ در بخش درآمدی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس در این بخش وزارت نفت مکلف است ماهانه حداقل ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک ایران، ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران و ۱ میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت مداوم و منظم با امکان تصفیه صد در صد ریالی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کند و گزارش عملکرد خود را هر سه ماه به کمیسیون انرژی مجلس ارسال کند.

به گفته یوسف نژاد بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی مکلف است حداکثر تا پایان شهریور سال ۹۸ شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را در بازار پایه فرابورس فراهم کند. پس از پذیرش دو شرکت مذکور در بازار پایه فرابورس و عرضه ۵ درصد سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت، ۵۱ درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه گردد.

نظر شما