شناسهٔ خبر: 152871 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نوبخت: اجرای طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد داشت

علی نوبخت43 یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اجرای طرح تحول سلامت با حمایت مجلس با قوت و قاطعیت ادامه خواهد داشت»، گفت که در حال حاضر بودجه برای اجرای طرح تحول در سال آینده کافی است و حتی زیاد هم است.

به گزارش «نماینده»، علی نوبخت، در توضیح سرنوشت طرح تحول سلامت با تغییر وزیر بهداشت، اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت با حمایت مجلس شورای اسلامی با قوت و قاطعیت ادامه خواهد داشت که نظر سرپرست جدید وزارت بهداشت هم همین است.

وی توضیح داد: هدف ما اجرای طرح تحول سلامت مبتنی بر اهداف اولیه‌اش است که برای این کار باید موانع از جلوی راه برداشته شود، مهم‌ترین مانع هم عدم اجرای قانون است. طبق قانون در اجرای طرح تحول باید نظام اجرا، پرونده سلامت الکترونیک و پزشک خانواده و راهنمایی بالینی اجرایی شود که تاکنون این امر رخ نداده است. قطعا اگر در ادامه راه شاهد اجرای قانون باشیم همین میزان بودجه کفاف می‌دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «سرپرست جدید وزارت بهداشت هم بر لزوم اجرای قانون اعتقاد دارد»، ادامه داد: اگر قانون اجرایی شود در مصرف بودجه هم صرفه‌جویی خواهد شد البته باید قبل از آن کارهای زیربنایی انجام و مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: قطعا بر چنین روندی مردم از خدمات رایگان طرح تحول سلامت استفاده خواهند کرد و صرفه جویی عظیمی در پی خواهد داشت.

نوبخت در مورد پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی در دوره سرپرست جدید وزارت بهداشت، اظهار کرد: اخیرا سازمان برنامه و بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات به سازمان بیمه سلامت داده است.

نظر شما