شناسهٔ خبر: 152869 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موسوی لارگانی: یارانه نقدی باید سه برابر شود

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، باید میزان یارانه نقدی سه برابر افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، سیدناصر موسوی‌لارگانی، با اشاره به اینکه طبق قانون،دولت باید یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه را حذف کند،گفت: جای تاسف است که دولت تاکنون این اقدام را عملی نکرده که یکی از دلایل بارز آن، ملاحظات سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد:سال ۹۵ مجلس مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن یارانه نقدی کسانی که بیش از سه میلیون و پانصد هزار تومان درآمد ماهانه دارند، حذف شود که دولت به آن توجه نکرد اما تاکید مجلس این است که در سال آتی یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه حذف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به ویژه افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی،گفت: بسیاری از مردم تحت فشار اقتصادی هستند که باید یارانه نقدی برای بهبود وضع اقتصادی آنان افزایش یابد.

*قانون هدفمندی یارانه ها باید اصلاح شود

موسوی‌لارگانی با تاکید بر اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی دیگر کفاف زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را نمی‌دهد، افزود: جای تعجب است که هزینه‌های زندگی روز به روز افزایش می‌یابد اما یارانه نقدی از سال ۸۹ ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ باید قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شود، اظهار داشت: از یک سو یارانه دهک‌های بالای جامعه باید حذف شود و از سوی دیگر لازم است که مطابق با شرایط کنونی مبلغ یارانه نقدی افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکیدکرد:از آنجایی که قدرت خرید مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر بسیار کاهش یافته است، باید میزان یارانه نقدی حداقل سه برابر افزایش یابد تا کفاف زندگی آنان را دهد.

نظر شما