شناسهٔ خبر: 152865 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجمع تشخیص مصلحت

محسن رضایی در جمع جهادگران دفاع و سازندگی کشور: سیستم مدیریتی کشور در گِل مانده است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیستم اداری و مدیریتی کشور در گل مانده است؛ دوستان جهادگر منتظر منابع دولتی نباشند.

به گزارش«نماینده» محسن رضایی دبیر این مجمع امروز یکشنبه 23 دی در جمع جهادگران عرصه دفاع مقدس و سازندگی کشور گفت: جهادگران در سالهای مظلومیت ملت ایران، آستین همت خود را بالا زدند و به کمک امام و مردم شتافتند.

وی افزود: خاطرات من و مردم ایران با شما فراموش ناشدنی است. آن زمانی که همه دنیا در یک طرف قرار گرفته بودند و می خواستند با جنگ، راه ما را سد کنند، شما به میدان آمدید. آن زمان همه کشورهای بزرگ حامی صدام بودند و آن قدر کمک کرده بودند که خودشان به وحشت افتاده بودند، شما به جبهه ها آمدید. یادم است که صدام در روزهای بعد از جنگ به آقای ولایتی گفته بود که آمریکایی ها می خواهند به ما حمله کنند، چون از سلاح هایی که من دارم می ترسند. او می دانست که آمریکا برای نابودی تسلیحات بعثیون به عراق حمله خواهند کرد برای همین به کویت حمله کرد تا بتواند در برابر عقب‌نشینی از کویت با دنیا مذاکره کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شما با چنین دیوانه‌ای روبرو شدید و توانستید تمام سرزمین هایتان را آزاد کنید. در ۲۰۰ ـ ۳۰۰ سال اخیر این جنگ تنها نبردی بود که بچه های انقلاب، محاسبات را به هم ریختند و پیروز شدند. خدا شهدای جهادگر را رحمت کند. بسیاری از شهدای جهاد را در خاطر دارم.ایثار آنها و کار شما بزرگ بود.

رضایی گفت: امروز همان سوال که شما در دهه 60 به آن پاسخ دادید، دوباره در اقتصاد پیش روی ملت ایران، گشوده شده است. ایران را با تحریم در محاصره قرار داده اند. با بی تعهدی به توافقات در روز روشن می گویند نمی خواهیم ایرانیان چهلمین سالگرد انقلابشان را جشن بگیرند. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با برشمردن شرایط اقتصادی کشور در دوران تحریم گفت: در چنین شرایطی روی کمک کشورهای خارجی نمی شود حساب کرد. مردم این سوال را دارند که چه کسی به فکر ما خواهد بود و به ما کمک خواهد کرد. اول مخاطب این سوال، بچه‌های سپاه و بسیج هستند که تجارب و افتخاراتشان می تواند راهگشا باشد. تاریخ هیچ بهانه‌ای برای فعالیت نکردن در عرصه آبادانی را از ما نخواهد پذیرفت. موانع نمی تواند بهانه خوبی برای عدم کمک به مردم باشد. 

محسن رضایی خطاب به جهادگران فعال در عرصه اقتصادی گفت: من از فعالیت‌های شما در سازندگی حمایت می‌کنم. زمانی برای عدم ادغام شما به سردار فضلی متوسل شدم و جلوی حذف این مجموعه را گرفتم و همچنان از شما حمایت خواهم کرد. 

وی گفت: ترامپ می خواهد فروش نفت ایران را به صفر نزدیک کند و کشور را در تامین حقوق کارمندان با مشکل روبرو کند. در این جنگ شدید اقتصادی، نیروهایی که توان مدیریت در صلح را دارند نمی توانند کاری انجام دهند. مدیریت در حالت صلح و در حالت جنگ، دو نوع است. در این شرایط باید نیروهای انقلابی وارد عمل شوند و از کارهای پراکنده خودداری کنند و به کارها طبق یک هدف گذاری جهت بدهیم و نحوه پروژه پذیری دوستان در استراتژی دو تا پنج ساله تغییر کند. دوستان جهادگر منتظر منابع دولتی نباشند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایده های مختلفی هست. مثلا منطقه ای خاص را در هر کجای کشور با سرمایه و کمک مردم، در کوتاه مدت آباد کنیم. این جنب و جوش جهادگران به مردم و دولتمردان امید خواهد داد. در سال اول جنگ، مشکلات ما زیاد بود. بچه های انقلاب پراکنده بودند و نمی توانستیم عملیات های بزرگ انجام دهیم. مهم ترین کار این بود که همت و احمد متوسلیان ها را به هم وصل کردیم. تیپ و قرارگاه انجام دادیم. در کنار هم ثامن الائمه و طریق القدس و بیت المقدس را انجام دادیم و مردم پیشرفت را دیدند و بن بست جنگ شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: الان سیستم اداری و مدیریتی کشور در گل مانده است و در بمباران اقتصادی دشمن، دچار به هم ریختگی شده است. نمی شود دست روی دست گذاشت و تسلیم شد. دشمن می خواهد انتقام این چهل سال را از مردم انقلابی ما بگیرد. انقلابیون باید راه را باز کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما باید برای خدا کار کنیم و به ملت مان و رهبرمان گزارش بدهیم. باید به فکر ملت ایران باشیم و در کنار هم فکر کنیم.

نظر شما