شناسهٔ خبر: 152860 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

پرسنل اداره سوم؛ مخوف‌ترین سیستم اطلاعاتی رژیم پهلوی روی آنتن شبکه مستند

 کمالی شکنجه گر معروف ساواک در دادگاه و پیش از اعدام!  پرسنل اداره سوم روایت بی‌پرده مردی از مخوف‌ترین سیستم اطلاعاتی رژیم پهلوی است که 25 دی‌ماه ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش «نماینده»، روابط عمومی بسیج سازمان صدا و سیما، اسماعیل ارجمندی اظهار کرد: پرسنل اداره سوم مستندی تک قسمتی 40 دقیقه ای است که برای نخستین بار 25 دی ماه ساعت 20 در برنامه به اضافه مستند از شبکه مستند  پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش تولید این مستند 3 ماه و تولیدش 1 ماه زمان برده است، ادامه داد: این مستند یک شکنجه‌گر ساواک را نشان می‌دهند که در اداره سوم ضد خرابکاری ساواک فعالیت داشته و حالا بعد از 40 سال به ایران برمی‌گردد و با تلاش‌های تیم پرسنل اداره سوم قانع می‌شود در این مستند حضور یابد و با کسانی‌که خودش شکنجه کرده روبرو شود.

مدیر گروه مستند بسیج سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مواجه شکنجه‌گر و شکنجه شونده جذابیت ویژه‌ای به این مستند داده است، بیان می‌کند: این مستند از شبکه‌های 2، 5، خبر، افق و جام جم هم پخش خواهد شد.

رویارویی شکنجه‌گر و شکنجه‌شوند در پرسنل اداره سوم

تهیه کننده و کارگردان این مستند هم گفت: چند ده مستند از رسانه‌های بیگانه پخش شد که قصد داشت سیاهی رژیم پهلوی را در پس رنگ‌ها مخفی کند همچنین بعضی از این مستندها عیوب این رژیم که نمی‌شد مخفی کرد، به تصویر می‌کشید و سعی داشت آن را توجیه کند و تطهیر کننده این رژیم باشد.

ایمان گودرزی ادامه داد: همچنین در ادامه تحریف‌ها تاریخ پهلوی بعد از پخش این مستندها کتابی از پرویز ثابتی، رییس اداره سوم ساواک به نام در دامگه حادثه چاپ شد به همین دلیل ضرورت داشت طرحی نوشته شود که بی‌پرده تاریخ پهلوی مورد نقد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرسنل اداره سوم روایتی بی‌پرده از مخوف ترین سیستم امنیتی رژیم پهلوی است، تصریح کرد: با زحمات تیم تولید و میدانی با چند نفر که در رژیم پهلوی مسوولیت داشتند صحبت شد که خارج از فضای شطرنجی جلوی دوربین بیایند تا باورپذیر شوند.آن‌ها وقتی فهمیدند که قرار نیست خودشان مورد نقد قرار گیرند چون قربانی هستند حاضر به همکاری شدند همچنین سال‌ها از این اتفاقات گذشته و این شکنجه گر شاکی خصوصی نداشته و رافت حکومت اسلامی شامل حالش شده است.

تهیه کننده و کارگردان پرسنل اداره سوم با بیان اینکه این مستند کار مشترک بسیج سازمان صدا و سیما و موسسه روایت فتح است، اظهار کرد: 2 ماه پیش در اکران خصوصی این مستند شکنجه شونده‌هایی که حاضر نبودند در مستند حضور یابند با شکنجه گر روبرو شدند و خاطراتشان را با هم رد و بد کردند.

نظر شما