شناسهٔ خبر: 152854 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی: «پرهیز از تجملات» مهم‌ترین خواسته رهبر انقلاب از مسئولان و روحانیت است

محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در آیین معارفه رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: رهبری چقدر باید درباره موضوع پرهیز روحانیت و مسئولان از تجملات تذکر دهند؟ ایشان می‌گویند من اگر مجبور نبودم با یک پیکان این طرف و آن طرف می‌رفتم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در آیین معارفه رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: در ایام ولادت حضرت زینب (س) هستیم، بزرگواری که با همه مصیبت‌هایی که در عاشورا دید، امام سجاد (ع) فرمود :عمه‌ام زینب (س) شب یازدهم محرم به دلیل مصیبت‌هایی که دید، نماز شبش را نشسته خواند.

وی ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ائمه جماعات افزود: در شرایط فعلی مسجد نقش بی‌نظیری در هدایت و امید دادن به مردم دارد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با تبریک به حجت‌الاسلام حاج علی اکبری به عنوان امام جمعه تهران بیان داشت: امیدوارم ایشان در مسئولیت‌هایش موفق باشد. جوان‌گرایی سیاستی است که رهبری مدت‌ها است دنبال می‌کنند.  

وی درباره رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: آقای نوری‌زاده هم انسانی دلسوز و جدی در کار است که البته برای موفقیت به همکاری شما هم نیاز دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به چپاول ملت‌ها توسط استعمار اشاره کرد و ابراز داشت: همه ثروت‌های کشورهای مظلوم را استعمار دوشیده و در کشورهای مختلف مشغول جنایت است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی هم به عنوان عامل آن‌ها در یمن مشغول جنایت است و حال به ما می‌گویند حقوق بشر را از سعودی یاد بگیرید.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه انقلاب همه معادلات غرب را به هم زده است، گفت: مشکل آن‌ها برجام و انرژی هسته‌ای نیست، آن‌ها ریشه انقلاب را می‌خواهند بکَنند، زیرا انقلاب اسلامی جلوی آن‌ها تمام‌قد ایستاده است.

وی افزود: امام علی (ع) هم لحظه‌ای زیر بار حکومت معاویه نرفت و به همین دلیل با او به دشمنی برخواستند. وقتی امام خمینی (ره) را به کویت راه ندادند، گفت: اگر همه دنیا من را نپذیرند، فرودگاه به فرودگاه می‌روم و حرفم را می‌زنم. این انقلاب این‌گونه به ثمر نشسته و به همین دلیل است که دشمن به دنبال نابود کردن انقلاب است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به شهدای روحانی اشاره کرد و بیان داشت: سابقه درخشان فعالیت علما، روحانیون و مجاهدت‌های شهدای روحانی وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با توصیه به ائمه جماعات به پرهیز از تجمل‌گرایی ادامه داد: چندی پیش به مجلس ترحیمی رفته بودم. یکی از مسئولان روحانی که با ماشینی بسیار گران‌قیمت به مجلس آمده بود، یکی از دوستان به ایشان تذکر داده بود که شایسته نیست که شما سوار چنین ماشینی شوید. گفته بود: به تو مربوط نیست!

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: رهبری چقدر باید درباره موضوع پرهیز روحانیت و مسئولان از تجملات تذکر دهند. ایشان می‌گویند من اگر مجبور نبودم با یک پیکان این طرف و آن طرف می‌رفتم.

وی درباره آسیب‌های فضای مجازی گفت: متأسفانه وارد هر خانه‌ای که می‌شود هر کس یک گوشه نشسته و مشغول تلفن همراه است. فضای مجازی امروز خانواده‌ها را هدف گرفته و باید مواظب آسیب‌های آن باشیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نعمت رهبری انقلاب تصریح کرد: رهبری شجاع داریم که ترس در وجودش نیست و به شرع مقدس، دقیقاً عمل می‌کند و حال با وجود چنین نعمتی شاکر باشیم و برای ایشان دعا کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما