شناسهٔ خبر: 152841 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

‍ معاون شهردار تهران خبر داد: آغاز بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در صحن علنی شورای شهر

اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران از روز یکشنبه در دستور کار جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش«نماینده» ، سکینه اشرفی در خصوص بررسی لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: لایحه بازآرایی شده برنامه سوم شهر تهران که در بیستم آذرماه توسط دکتر حناچی، شهردار تهران، به شورای شهر ارائه شده بود، در هجدهم دی‌ماه به تائید کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر تهران رسید و بنابراین، از روز یکشنبه، رسیدگی به این لایحه در صحن علنی شورای شهر آغاز خواهد شد.

وی به برخی تغییرات در لایحه بازآرایی شده برنامه سوم نسبت به متن اولیه این لایحه اشاره کرد و افزود: مهمترین تغییرات ویراست دوم لایحه برنامه سوم مبتنی بر هم‌راستا کردن مواد برنامه با چشم‌انداز و اهداف راهبردی طرح جامع شهر تهران به عنوان سند چشم‌انداز و تطبیق مواد و احکام برنامه با قوانین و مقررات کشور در حوزه مدیریت شهری است. 

اشرفی با تاکید بر اینکه تغییرات برنامه در راستای رفع مغایرت‌ها و ارتقای هماهنگی و هم‌افزایی در احکام آن صورت گرفته است، ادامه داد: در این جهت، ماتریس وظایف دستگاه‌های اجرایی در جهت شفاف‌سازی و تعیین سطح مداخله و اختیارات دستگاه‌های اجرایی و عمومی کشور در حوزه مدیریت شهری ترسیم شد.

وی اضافه کرد: ترسیم این ماتریس بر این اساس بود که پیچیدگی و چندبعدی بودن فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری، صرفاً از طریق درگیر شدن شهرداری تهران به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیاز به مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و هماهنگی بیشتر با مدیریت شهری است.

معاون شهردار تهران به تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین و نهایی‌شدن این لایحه اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تلاش همکاران معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران به همراه مشاوران و کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران در حالی پیرامون این لایحه انجام شد که امیدواریم به پشتوانه این سرمایه اجتماعی، گام‌های اجرایی مهمی را برای رفع مشکلات جدی و مزمن کلان‌شهر تهران در راستای تحقق این برنامه داشته باشیم.

نظر شما