شناسهٔ خبر: 152832 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

واکنش تند فلاحت‌پیشه به جنگ روانی آمریکا: ایران با لهستان برخورد قاطع کند

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان را جنگی روانی دانست که می‌تواند به عرصه شکست آمریکایی‌ها تبدیل شود.

به گزارش «نماینده» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان گفت: برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان اقدام انفعالی آمریکاست. پمپئو وزیر خارجه آمریکا افسر ارشد اطلاعاتی است که وظیفه‌اش پوشاندن شکست‌های آمریکا در حوزه عملی در قالب یکسری جنگ‌های روانی است که این سیاست را در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر آمریکایی‌ها با رسوایی منطقه را ترک می‌کنند خودشان هم اذعان دارند که در شکل دادن داعش نقش اصلی داشتند و در بیرون راندن داعش و شکست آن برخی کشورها همچون ایران و روسیه موفق عمل کردند. آمریکا در شرایطی که موضوع خروج از منطقه را مطرح می‌کند و جایی در منطقه ندارد، برگزاری اجلاس در لهستان را بیان کرده که این یک جنگ روانی است، چون آمریکا جایی در عمق استراتژیک ایران و منطقه ندارد و تنها برای جبران شکست‌های عملیاتی‌اش این موارد را بیان کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در چنین شرایطی می‌توان در قالب دیپلماسی عمومی پاسخ داد چون آمریکا بسیاری از معاهدات بین‌المللی از جمله برجام را بر هم زد و اقدام غیرقانونی انجام داد که این در حوزه بین‌المللی مشهود است. ایران باید سیاست‌های همسو با جامعه بین‌الملل را دنبال کرده و راهبردهای متناسب با ثبات در منطقه را در پیش بگیرد.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر این‌که اجلاس لهستان می‌تواند به صحنه شکست آمریکایی‌ها تبدیل شود، اظهار کرد: قطعا برگزاری این اجلاس از سوی سیاستمداران اروپایی و محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا مورد انتقاد قرار خواهد گرفت، چون آمریکا با چنین اقداماتی تنها بی‌ثباتی در منطقه را دامن می‌زند.

وی در واکنش به میزبانی لهستان برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی، گفت: لهستان از کشورهای اروپایی و محل اقدامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در زمان جنگ سرد بود و بعد از آن هم به پایگاهی تبدیل شد. آمریکا از ضعف‌های چنین کشورهایی در عرصه بین‌المللی برای برگزاری چنین همایش‌هایی استفاده می‌کند. لازم است ایران برخورد قاطع با لهستان داشته باشد و این برخورد فراتر از گلایه ساده صورت گیرد.

نظر شما