شناسهٔ خبر: 152831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حمل و نقل مهم ترین مطالبه مردمی است

محمدرضا عارف رییس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان این که حمل و نقل مهم ترین مطالبه مردمی است، گفت: خواسته مردم اسلامشهر اتصال مترو این شهر به مترو تهران بود، که محقق شد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا عارف پیش از ظهر شنبه در مراسم کلنگ زنی مترو اسلامشهر طی سخنانی گفت: معمولا در مراسم کلنگ زنی شرکت نمی کنم اما این طرح بسیار دارای اهمیت بود وترجیح دادم  شخصا شرکت کردم، در اجرایی شدن  این طرح همه زحمت کشیدند و همکاری خوبی در نهادهای ملی برای اجرای این طرح شاهد بودیم.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: مجمع نمایندگان استان تهران تلاش کردند و مدیران اسلاشمهر نیز هم دلی داشتند، تا این طرح اجرایی شود و تقریبا در همه جلسات این طرح مطرح می شد، طرح قطار حومه ای در استان تهران عملیاتی می شود اما خواسته مردم اسلامشهر این بود که به مترو تهران ملحق شوند.

وی افزایش ردیف بودجه پروژه مترو اسلامشهر را زمینه ساز جشن کلنگ زنی این پروژه دانست و افزود: برای مترو اسلامشهر بحث های جدی با وزارت راه داشتیم، تا مترو به تهران متصل شود.

عارف با بیان این که ۴ دفتر توسط مجمع نمایندگان استان تهران در اسلامشهر، پردیس، ری و شمیرانات راه اندازی شد، گفت: رویکرد اصلی نمایندگان برقراری فاصله نزدیک تر با مردم و در محل مردم است، که ۱۴۰ بار در این مدت نمایندگان حضور داشتند و به مطالبات پاسخ گفتند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر گفت: مهم ترین مساله بیمارستان اسلامشهر تغییر مجری از وزارت راه به وزارت بهداشت درمان بود، که انجام شد.

وی بازسازی و تجهیز مراکز بهداشت و خانه های سلامت را از پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس دانست و افزود: در بخش ورزش استادیوم ورزشی اسلامشهر پس از ۴۵ درصد پیشرفت متوقف شده بود، که به بهره برداری رسید، در خصوص رسیدگی بیشتر به روستاها موارد جدی مطرح شد، در مورد مباحث آب و فاضلاب نیز طرح شبکه فاضلاب اسلامشهر و احداث تصفیه خانه را داشتیم، که در حال اجرا است.

این نماینده مجلس بحث آب رسانی به روستاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ها مطالبات مردم اسلامشهر و وعده های نمایندگان بود، که علی رغم مشکلات اقتصادی یکی ۲ سال اخیر در حال پیگیری جدی است.

عارف حمل و نقل را از مهم ترین مطالبات اسلامشهری ها دانست و گفت: کمربندی شمالی- جنوبی اسلامشهر نیز در کنار مترو جزو دغدغه ها بود، که خوشبختانه مسیر خوبی را طی می کند، امروز شاهد هم دلی مدیران شهرستان، پیگیری شهردار، فرماندار و دیگر مسئولان اسلامشهر هستیم، که در تسریع پروژه بسیار اهمیت دارد.

نظر شما