شناسهٔ خبر: 152822 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منشا بوی نامطبوع تهران مشخص شد

بندپی استاندار تهران‌گفت: متأسفانه در جنوب و غرب استان تهران صنایعی مستقر هستند مانند صنایع لبنی و کشتارگاه‌های مرغ که حداقل استانداردهای محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش «نماینده»   انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفت‌وگویی در رابطه با علت انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: متأسفانه در جنوب و غرب استان تهران صنایعی مستقر هستند مانند صنایع لبنی و کشتارگاه‌های مرغ که حداقل استانداردهای محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به دفع پسماندهای خانگی در آرادکوه ادامه داد: فاضلاب ناشی از شیرابه‌ پسماندهای آرادکوه و تخمیر و تجزیه مواد غذایی فسادپذیر صنایع لبنی و کشتارگاه‌ها آلودگی بسیار بالایی ایجاد می‌کند، بوی ناشی از این آلودگی به هوا متصاعد و در اثر وزش باد پراکنده می‌شود.

استاندار تهران که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده، ادامه داد: این صنایع در قسمت بالادست و تقریبا در محدوده غربی جاده‌ی مرقد حضرت‌امام خمینی (ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و باد غالب نیز معمولا غرب به شرق است به خصوص در فصل تابستان بوی ناشی از فاضلاب برخی از صنایع و شیرابه‌های پسماندها به سمت پایین دست که شرق استان تهران است متصاعد شده و بوی نامطبوع آن از اتوبان فرودگاه نیز به مشام می‌رسد.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: برای تمامی فاضلاب‌های صنعتی استانداردهایی با شاخصه تصفیه‌پذیری به حد ورود به آب پذیرنده و خاک باید رعایت شود. ما در این مساله به صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم و از تمامی صاحبان صنایع را دعوت می‌کنیم تا خود را نسبت به رعایت استانداردهای محیط زیستی مکلف و موظف بدانند آب و خاک و هوایمان را دچار آلودگی نکنند که واقعا دیگر جای زیست و تنفس و زندگی برای آحاد جامعه نباشد.

وی با اشاره به شایعه ارتباط بوی بد تهران با فعال شدن گسل‌های زلزله خاطر نشان کرد: این موضوع کاملا منتفی است چرا که هیچ تغییری در آبهای زیرزمینی مشاهده نشد، از طرفی زلزله‌های هفته اخیر مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه حتی تکان‌های کوچک هم شاهد نبودیم، همچنین در هیچ کجای دنیا قبل از وقوع زلزله بویی به مشام نرسیده است.

استاندار تهران اضافه کرد: ارتباط بوی بد تهران با فعال شدن آتشفشان دماوند نیز کاملا رد شده است، چرا که جهت غالب وزش باد از غرب به شرق بوده و دماوند در شرق تهران است.

نظر شما