شناسهٔ خبر: 152820 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح مجلس برای ساماندهی حقوق و پاداش‌های نجومی شرکت‌های دولتی

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، از طرح تعدادی از نمایندگان برای ساماندهی دستمزد و پاداش‌های نجومی شرکت‌های دولتی خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی‌دلیگانی در خصوص بودجه شرکت‌های دولتی، گفت: مجلس شورای اسلامی عملاً به بررسی دو_سوم بودجه ورود نمی‌کند و بودجه مربوط به شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و برخی نهادها را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار کلی بودجه ۱۷۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۷۰ هزار میلیارد آن مربوط به بودجه عمومی دولت است که در مجلس بررسی می‌شود و ۱۲۳۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه شرکت‌های دولتی است.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۸ تصریح کرد: به دلیل نگرانی از ورود این اعتبارات به هزینه‌های جاری و پرسنل شرکت‌های دولتی، در صدد تهیه طرحی هستیم. در صورت تصویب نهایی این طرح، کارکنان شرکت‌های دولتی نیز طبق قانون اداری و استخدامی کشوری، حقوق و دستمزد دریافت خواهند کرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد:در حال حاضر کارکنان شرکت‌های دولتی بر اساس مصوبات هیئت مدیره شرکت‌ها، حقوق و پاداش دریافت می‌کنند.

نظر شما