شناسهٔ خبر: 152801 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رضایی: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در تمام زمینه ها پیشرفت داشته ایم

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت عدم اعتماد به دشمن و پرهیز از ساده‌اندیشی و ساده‌انگاری تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن رضایی دبیر این مجمع امروز چهارشنبه ۱۹ دی در دومین روز برگزاری همایش تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: برخی ارکان یک جامعه مانند تابلوهایی هستند که اگر بازآفرینی و بازنمایی نشوند منجر به ایجاد شبهه، تردید و گم کردن راه و مسیر خواهند شد و دوران باشکوه و عزت آفرین دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و موضوع ولایت فقیه از جمله این ارکان به شمار می روند.

 وی افزود: نسل پرشور و جدید که از ذهنیت تاریخی نسل قبل برخوردار نیست به این هدایتگری نیاز داشته و چهل سالگی انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای تبیین و بازنمایی دستاوردهای این انقلاب شکوهمند و الهام‌بخش است.

رضایی با یادآوری خباثت و توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، امریکا را منشا چالشها علیه ملت ایران عنوان و تصریح کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تقابل انقلاب اسلامی و امریکا به یکی از مهمترین مقاطع خود رسیده و ۲۲ بهمن امسال فرصت مناسبی است تا پاسخی محکم به همه کینه‌توزی‌های امریکا و سردمداران آن داده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی تقریباً در تمامی زمینه ها پیشرفت داشته ایم، گفت: در برخی ابعاد پیشرفت ها شگرف و در برخی حوزه‌ها در حد انتظار نبوده است؛ در هر صحنه‌ای که امریکا را کنار زده و انقلابی عمل کردیم نتایج معجزه گون و بسیار امید بخش و در هر حوزه ای که به توان و ظرفیت های داخل کم توجه بوده ایم هنوز هم با مشکلات و موانعی روبرو هستیم.

وی افزود: ما با عمل انقلابی و جهادی امریکا را در حوزه دفاع و امنیت کنار زدیم و امروز دستاوردهای موشکی و اقتدار دفاعی ما زبانزد دوست و دشمن است، اما در حوزه های اقتصاد و فرهنگ متاسفانه هنوز هم با چالش‌ها و مشکلاتی مواجهیم و تا زمانی که با الگوهای بومی و مبتنی بر مبانی اسلامی خود عمل نکنیم و امریکا را از این صحنه‌ها خارج نکنیم به رشد و شکوفایی نخواهیم رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه دشمنان ما امروز در صدد تضعیف روحیه مقاومت، ایثار و شهادت طلبی نزد ملت ایران و خاموش کردن این تصاویر نورانی و الهام بخش هستند، بر ضرورت شناخت دقیق و عدم اعتماد به دشمن و پرهیز از ساده اندیشی و ساده‌انگاری تأکید کرد.

نظر شما