شناسهٔ خبر: 152790 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تشریح آخرین وضعیت پلاسکوی جدید

پلاسکو معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت،ساختمان جدید در محل پلاسکو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا گلپایگانی،‌  در مورد آخرین وضعیت ایجاد ، ساختمان جدید در محل پلاسکوی سابق با بیان اینکه در ابتدا نظر شهرداری بر این بود که محل ساختمان پلاسکو  با برگزاری مسابقه معماری، محلی برای تجلیل از شهدای آتش نشان شود و یک یادمانی برای حادثه پلاسکو باشد، گفت: برهمین اساس مسابقه اول معماری برای طراحی ساختمان جدید پلاسکو برگزار شد.

وی افزود: اما مشکلی بین بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و مستاجران و ذی نفعان ایجاد شد، چراکه مستاجران اصرار داشتند  ساختمان جدید در همان محل و به مانند ساختمان قبلی ساخته شود که کش مکش بین بنیاد و ذی نفعان  طولانی شد و در نهایت تصمیم گرفتند که ساختمان  جدید با همان سبک و سیاق گذشته، ساخته شود.

گلپایگانی با بیان اینکه در این مدت  بنیاد مستضعفان حاضرشده بود که پارکینگ مجاور ساختمان "اکبر" را به فضای ساخت و ساز اضافه کند اما این اتفاق نیفتاد، گفت: طرح ساخت پلاسکوی جدید در کمیسیون ماده 5  به تصویب رسید و قرار شده است که ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه و 5طبقه منفی ساخته شود.

وی با بیان اینکه با تصویب کلیات طرح  ساختمان جدید پلاسکو، مقرر شد که تغییراتی نیز در معماری کلی ساختمان جدید ایجاد شود و بر همین اساس دوباره مسابقه معماری برگزار شد و در حال طی فرآیندها هستند، اظهار کرد: در چارچوب های تدوین شده مسابقه،  قرار شده علاوه بر تأمین خواسته مالکین به بحث یادمان شهدا هم توجه شود.

گلپایگانی در مورد ساختمان شمالی پلاسکو که تخریب نشده بود نیز گفت: ساختمان شمالی زیر نظر یک شرکت مجرب در حال مقاوم سازی است و بخشی از مستأجرین و صاحبان بعد از مقاوم سازی در این ساختمان شروع بکار می‌کنند.

نظر شما