شناسهٔ خبر: 152773 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضربه‌زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد

کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس بر ضرورت شناسایی و انهدام شبکه و پایگاه های اصلی قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی پور، شناسایی اموال و ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان را راهکاری موثر برای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: کار اصلی قاچاق و پولشویی را عوامل عمده و قاچاقچیانی که در راس هرم قرار دارند انجام می دهند و این قشر وارد کنندگان اصلی مواد مخدر به کشور هستند بنابراین باید شناسایی اموال و ضربه زدن به بنیان های مالی آنها از رسالت های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

شبکه و پایگاه های اصلی قاچاق را باید شناسایی و منهدم کرد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید با علت ها برخورد شود، افزود: شبکه و پایگاه های اصلی قاچاق را باید شناسایی و منهدم کرد و برای از بین بردن زمینه فساد در حوزه مواد مخدر باید گامی جدی برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر با عزمی جدی و اراده قوی در این مسیر گام بردارد مورد حمایت جدی مجلس قرار خواهد گرفت و اگر در مواردی با خلاء قانونی مواجه باشد مجلس نهایت اهتمام خود را برای رفع خلاء های قانونی به کار خواهد برد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد باید در ابتدا زمینه های فساد را شناسایی و حذف کرد، گفت: بی شک یکی از راهکارهای مبارزه با علت های مواد مخدر ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان است تا آنها نتوانند مبادرت به توزیع، قاچاق و فروش مواد مخدر کنند و از سویی با پول آن اقدام به پولشویی کنند.

صرف برخورد قضایی با معضلات اجتماعی کارساز نیست

کمالی پور با بیان اینکه صرف برخورد قضایی با معضلات اجتماعی کارساز نیست، ادامه داد: در کنار برخوردهای قضایی نیازمند برخوردهای فرهنگی، ایجاد زیرساخت ها و اماکن برای بازپروری معتادان و بازگرداندن آنها به جامعه هستیم.
در مواردی که افراد از سر حادثه، فقر و فلاکت درگیر مواد مخدر می شوند پیش بینی و اعمال مجازات اعدام به هیچ وجه بازدارنده نخواهد بود

وی با بیان اینکه برخی افراد ناخواسته به سمت و سوی مواد مخدر کشیده می شوند، گفت: در مواردی که افراد از سر حادثه، فقر و فلاکت درگیر چنین مسائلی می شوند پیش بینی و اعمال مجازات اعدام به هیچ وجه بازدارنده نخواهد بود و  در این رابطه باید با عوامل اصلی و دانه درشت ها برخورد کرد.

مجازات اعدام برای افردی که در حوزه مواد مخدر فعالیت گسترده دارند اعمال شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته مجازات اعدام برای افردی که در حوزه مواد مخدر فعالیت گسترده دارند باید اعمال شود و راهی جز این وجود ندارد.

نظر شما