شناسهٔ خبر: 152763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسدی‌کرم : انتخابات استانی موجب عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات و کم توجهی به روستاها می‌شود

اسدی کرم نماینده مردم شهر بابک در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات باعث کاهش توجهات به شهرستان‌های کوچک و مناطق روستایی می‌شود و عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات را در پی خواهد داشت.

 به گزارش «نماینده» علی اسدی‌کرم نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: نظر من در رابطه با این طرح منفی است و معتقدم که در این طرح به مناطق محروم و بخش‌های روستایی کشور کمتر توجه می‌شود.

وی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس باعث می‌شود تا نماینده‌ای که مورد علاقه مردم نباشد در این نوع از انتخابات به مجلس راه یابد.  

نماینده مردم شهر بابک در مجلس اظهار داشت: یکی از معایب استانی شدن انتخاب این است شاید مردم نظرشان این باشد که یک نماینده دیگر را که مورد علاقه‌شان است انتخاب کنند اما در سطح استان به یکباره مشاهده شود فردی که مورد علاقه و توجه مردم نیست انتخاب شده است.  

اسدی‌کرم خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات باعث می‌شود افرادی که به مجلس راه پیدا می‌کنند دیگر مطالبات شهرستان‌ها را پیگیری نکنند و مورد توجه قرار ندهند و قطعا مردم نسبت به این موضوع واکنش و اعتراض خواهند داشت.  

وی افزود: قوه قانون‌گذاری باید عدالت را در سطح کشور برقرار کند و جلوی تبعیض‌ها را بگیرد و زمانی که انتخابات استانی شود همه توجه‌ها به مرکز استان معطوف خواهد بود و به شهرستان‌ها توجه چندانی نخواهد شد و توزیع امکانات قطعا عادلانه نخواهد بود و من معتقدم که در یکی دو دوره که انتخابات به صورت استانی برگزار شود اعتراضات و واکنش‌ها باعث خواهد شد تا انتخابات به همان رویه پیشین برگزار شود.  

نماینده مردم شهربابک در مجلس در پایان گفت: استانی شدن انتخابات مشارکت مردم را حداقلی خواهد کرد و مردم همین اندازه که متوجه شوند این مساله پیش آمده قطعا مشارکت جدی در انتخابات نخواهند داشت.  

نظر شما