شناسهٔ خبر: 152709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی : کمبود بودجه آموزشی و پژوهشی جایگاه‌ ایران در تولید علم را به خطر می‌اندازد

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کاهش اعتبارات آموزشی و پژوهشی در بودجه ۹۸ می‌تواند به جایگاه‌ جهانی ایران در بخش آموزش و پژوهش و علم و فناوری ضربه بزند ولی تلاش می‌کنیم این موضوع را در لایحه اصلاح کنیم.

 به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که کمبود بودجه در بخش آموزش و پژوهش کشور می‌تواند جایگاه شانزدهم ایران در بخش تولید علم دنیا را به خطر بیاندازد، گفت: در این بخش ۲ موضوع وجود دارد که یک بحث آن مربوط به انتشارات مقالات بین‌المللی است و بحث دیگر اجرای این نظرات، دیدگاه‌ها و مقالات به علم و فناوری و صادرات و رفع نیازهای کشور در این بخش باز می‌گردد.

وی افزود: در هر ۲ بخش کمبود منابع مالی می‌تواند به جایگاه‌ جهانی ایران در بخش آموزش و پژوهش و علم و فناوری ضربه بزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تجاری‌سازی علوم از موضوعاتی است که می‌تواند منجر به افزایش قدرت ایران در بخش‌های مختلف شود. ضمن اینکه تولید ثروت را موجب شده و می‌تواند مشکلات اشتغال را رفع کند.  

زاهدی اظهار داشت: متأسفانه در بودجه سال آینده در بخش منابع مالی پژوهش و علم و فناوری و آموزش کشور کوتاهی صورت گرفته و انتظارمان از دولت در بخش برآورده نشده است.

نظر شما