شناسهٔ خبر: 152700 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاستن بودجه بهداشت ودرمان به قیمت کاهش سرانه سلامت

اصغر سلیمی43 نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شکست کامل طرح تحول سلامت با کاهش بودجه ۹۸ وزارت بهداشت ودرمان رخ می‌دهد،گفت:کاستن بودجه وزارت بهداشت ودرمان به قیمت کاهش سرانه سلامت جامعه تمام می‌شود.

به گزارش «نماینده» اصغرسلیمی درباره کاهش بودجه  وزارت بهداشت ودرمان در سال ۹۸، گفت:کاهش بودجه وزارت بهداشت ودرمان درسال ۹۸ به هیچ وجه ممکن منطقی نیست زیرا هم اکنون بسیاری از بیماران با مشکلات  اساسی  در حوزه  بهداشت ودرمان  روبرو هستند چه برسد به اینکه در بودجه پیش رو اعتبارات نیز با کاهش  روبرو شود بنابراین، مسئولان می بایست آگاه باشند که سلامت مردم از هر مسئله ای با اهمیت تراست و نباید بودجه‌ای در بهارستان در حوزه بهداشت و درمان تصویب شود که جوابگویی نیازهای درمانی بیماران  نباشد.

حوزه درمان و بهداشت جز رکن های اساس خدمات رسانی به مردم است

 نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه درمان و بهداشت جز رکن های اساسی خدمات رسانی  به شهروندان در کشور تلقی می‌شود بنابرابن می‌بایست بودجه وزارت بهداشت و درمان در اولویت تمام بودجه‌های کشور در عرصه های مختلف  قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی تاکیدات فراوانی به بحث بهداشت و درمان شده است و خدمات رسانی در این بخش جز حقوق اولیه تمام شهروندان است بنابراین بودجه سال ۹۸ در حوزه درمان باید متناسب با نیازهای درمانی و بهداشتی در حوزه سلامت تعیین شود.

اجرایی فراگیرو جامع طرح تحول سلامت نیازمند تزریق بودجه مکفی

 وی ادامه داد: اجرای فراگیر و جامع طرح تحول سلامت نیازمند تزریق بودجه مکفی است بنابراین باکاهش بودجه وزارت بهداشت ودرمان در سال ۹۸ بطور حتم طرح  تحول سلامت با شکست روبرو خواهد شد که این  امر نمی‌تواند خبر مناسبی برای بیماران در سال ۹۸ تلقی شود.

 سلیمی افزود: ما آگاه هستیم که بودجه کل کشور در سال ۹۸ با کاهش روبرو شده است اما  تکلیف حوزه بهداشت ودرمان که با سلامت  مردم سرو کار دارد با دیگر بخش‌ها و عرصه های کشور بسیار متفاوت است بنابراین دولت موظف است، تکلیف وزارت بهداشت ودرمان  را با دیگر بخشهای کشور تفکیک کند.

شکست کامل طرح تحول سلامت با کاهش بودجه ۹۸  در حوزه بهداشت ودرمان

 نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شکست کامل طرح تحول سلامت با کاهش بودجه ۹۸ بهداشت و درمان به سادگی رخ می دهد یادآورشد: نزولی شدن بودجه بهداشت ودرمان به قیمت کاهش سرانه سلامت جامعه  تمام می شود.

نظر شما