شناسهٔ خبر: 152687 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حداد عادل:همه نهادها از ظرفیت خود برای پرورش جوانان استفاده کنند

حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد همه نهادها باید از ظرفیت های خود در جهت آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان کشور استفاده کنند

 به گزارش «نماینده» غلامعلی حداد عادل در خصوص اقدام آستان قدس رضوی برای تاسیس پردیس تربیتی توانا در جهت اقدامات فرهنگی و پرورشی ویژه نوجوانان گفت: باید خوشحال باشیم که در یک منطقه گران قیمت تهران آستان قدس رضوی هدیه با ارزشی را به آموزش و پرورش اهدا کرده است.

وی با بیان اینکه این مکان باید از لحاظ برنامه ریزی در جهت اقدامات تربیتی و فرهنگی رشد بیشتری پیدا کند،  عنوان کرد: با تمرکز بر روی فعالیت های پرورشی و تربیتی می توان این مکان را به فضایی برای رشد و پرورش دانش آموزان و نوجوانان تبدیل کرد.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ساخت چنین اماکنی برای نوجوانان در دیگر شهرهای کشور تصریح کرد: پردیس تربیتی توانا و اماکنی امثال آن در رشد و ارتقا روحیه نوجوانان تأثیر بسیاری خواهد داشت. امیدواریم شاهد ایجاد بیش تر اینگونه فضاها در دیگر شهرهای کشور به ویژه مناطق محروم باشیم.

حدادعادل با بیان اینکه تصمیم آستان قدس رضوی مبنی بر استفاده از این زمین در جهت رشد نوجوانان باید الگوی دیگر نهادها شود، تصریح کرد: ارگان‌های دیگر باید با الگوبرداری از این اقدام از ظرفیت های خود در جهت آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان کشور استفاده کنند.

وی افزود: هر نهادی مانند شهرداری ها یا دیگر ارگان‌ها اگر دارای اینگونه ظرفیت ها هستند باید برای ارتقاء دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کرده و آن را در اختیار این نهاد قرار دهند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد تنها متکی بر بودجه دولت باشد روز به روز مشکلات ما در جامعه بیشتر خواهد شد. در حال حاضر خیرین مدرسه ساز کمک شایانی به آموزش و پرورش می کنند و امیدواریم شاهد همیاری بیش تر دیگر نهاد با آموزش و پرورش باشیم.

حدادعادل در پایان اقدام آستان قدس رضوی برای قرار دادن موقوفه امام رضا علیه السلام را در اختیار آموزش و پرورش امری تحسین‌ برانگیز خواند.  

نظر شما