شناسهٔ خبر: 152678 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کاتب؛طرح تغییر آئین نامه نظارت بر رفتار نمایندگان

کاتب.jpg رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از تدوین طرحی برای تغییر و اصلاح قوانین نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس، با اشاره به تصویب طرح حفظ جایگاه و اقتدار مجلس در کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس، گفت:۵ طرح در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد حضور منظم نمایندگان در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس، عدم استفاده از موبایل در صحن علنی مجلس تدوین شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در یکی از این طرح ها، دولت مکلف خواهد شد بودجه شرکت های دولتی را شهریور ماه به مجلس ارائه کند تا قبل از ارائه لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت با  این طرح مخالف است و اعلام می کند توانایی ارائه لایحه بودجه در دو مرحله شامل ارائه بودجه کلان در آذرماه و بودجه شرکت ها در شهریورماه را ندارد.

کاتب خاطرنشان کرد:در صورت تصویب نهایی این طرح، دیوان محاسبات  بودجه شرکت ها را مورد بررسی دقیق قرار می دهد. پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه خواهد شد و همزمان با ارائه لایحه بودجه، به صحن مجلس ارائه می شود.

نماینده مردم گرمسار تصریح کرد: علاوه بر این در راستای تغییر قوانین و مقررات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز موادی در این طرح ها دیده شده است.

نظر شما