شناسهٔ خبر: 152670 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مبارزه با شهرفروشی در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران

داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه مبارزه با شهرفروشی در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران قرار بگیرد،گفت: لزوم هدایت درآمدهای شهرداری به سمت منابع پایدار به جریان بیفتد.

به گزارش «نماینده» داروش قنبری درباره وضعیت مبارزه با شهرفروشی در کشور، گفت: تنها  شهرداری تهران با مشکل مالی روبرو نیست بلکه واقعیت این است که تمام شهرداری ها درکشور با مشکلات مالی روبرو هستند  واکثرا نیز بدهکار هستند.

 کمبود منابع مالی شهرداری ها تبدیل به یک چالشی درآینده خواهد شد

  مشاور پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر فکری اساسی برای منابع  مالی شهرداری در دستور کار قرار نگیرد، منابع مالی شهرداری ها تبدیل به  چالشی در آینده خواهد شد، تصریح  کرد: لایحه درآمد پایدار شهری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی  برای تصویب ارجاع داده شده است تا بتوان منابع پایدار شهری را برای شهرداری در نظر گرفت که این امر می تواند  بسیاری از  مشکلات مالی شهرداری  را نیز برطرف کند.

پایان شهر فروشی با ایجاد درآمد پایدار در مدیریت شهری

 وی ادامه داد: با ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها، قطعاً و یقیناً روزی شهر فروشی به پایان خواهد رسید و از همین رو شهرداری تهران در دوره ی جدید مدیریتی و از زمانی که اصلاح طلب ها  قدرت را به دست گرفتند، بحث مبارزه با شهر فروشی  را به شکل جدی و مناسبی در دستورکار قرار داده است.  

 قنبری افزود: شهرداری در تلاش است با ایجاد منابع پایدار در  مدیریت شهری از شهرفروشی به عنوان یک منبع درآمدی به طرز شایانی بکاهد تا بتوان درآمدهای ناپایدار، ساخت و ساز تراکم فروشی و مسائل دیگر را به زیر پنجاه درصد برسونیم.

مشاور پارلمانی شهرداری تهران بیان اینکه طرح مالیات بر ارزش افزوده را می توان به عنوان اهرمی  امیدوار کننده  برای بهبود منابع مالی  شهرداری در نظرگرفت تصریح کرد: از طرفی دیگر، بودجه سال جاری شهرداری نیز به شکل کاملش تحقق پیدا نکرده است.

ضعف منابع مالی به شکل جدی و اساسی در شهرداری مشهود است

 وی ادامه  داد: واقعاً با ضعف منابع مالی به شکل جدی و اساسی در شهرداری  روبرو هستیم از طرفی دیگر نیز حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ی حاکمیتی  است و نیازمند به مساعدت دولت دارد و انتظار داریم که در ارتباط با وظیفه ای که بر دوش دولت هست بر اساس قانون به شهرداری کمک بهینه شود تا بتوان  برای بهبود عملکرد  شهرداری‌های در  بودجه سال آینده سهم مناسبی را در نظر بگیرند.

مبارزه با شهر فروشی به شکل جدی  در دستور کار شهرداری تهران  است‌

 مشاوره پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه بحث مبارزه با شهر فروشی به شکل جدی  در دستور کار شهرداری تهران  است، گفت:درآمد شهرداری های در  کشور باید  به سمت منابع پایدار  هدایت شوند  تا ساخت وسازها  و تراکم فروشی  را به زیر ۵۰ درصد برسانیم.

برچسب‌ها:

نظر شما