شناسهٔ خبر: 152488 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بودجه سال ۹۸ دو سقفه در نظر گرفته شده است

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، نشست مشترک فراکسیون متبوعش را با رئیس سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی، در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه ۴ دی ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: نوبخت در بخش اول صحبت های خود اعلام کرد که نفت، مالیات و اوراق سرمنبع اصلی درآمدهای دولت است.

پیش بینی صادرات بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد که در بودجه سال آینده بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت صادراتی و پیش بینی شده و هر بشکه ۵۴ دلار پیش بینی شده است و در حوزه مالیات، که منبع دوم درآمد دولت است ۱۱ درصد رشد پیش بینی شده که نسبت به سال قبل کل رقم بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است.

سهم۷۵ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش و آموزش عالی از بودجه

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نوبخت اعلام کرد همسان سازی حقوق بازنشستگان هم در لایحه بودجه دیده شده، عدد آموزش و پرورش و آموزش عالی حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده همچنین بودجه رتبه بندی معلمان هم در بودجه دیده شده است.

نشست فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در ادامه نوبخت مطرح کرد مطابق قانون ۵ درصد اعتبارات دفاعی و نیروهای مسلح هم دیده شده و در حوزه بیمه سلامت هم حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است همچنین بودجه ریزی براساس عملکرد تنظیم شده و حدود ۹۷ درصد دستگاه ها به بودجه براساس عملکرد تن داده اند.

خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده‌ایم

نقوی حسینی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ۳۴ درصد منابع صندوق در بودجه پیش بینی شده اما در صورت عدم تحقق برخی منابع و شرایط خاص از صندوق برداشته می شود؛ در شرایط تحریمی، وضعیت اقتصادی و پرداخت های دولت همچنان به طور عادی ادامه دارد، خود را برای تحریم ها و مقابله با آن ها آماده کردیم.

بودجه دو سقفه در نظر گرفته شده است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نوبخت ادامه داد در مدت اخیر تلاش شد بودجه های جاری باز هم کمتر شود، بودجه امسال دو سقفه است، یک سقف ۴۰۷ هزار میلیارد و در یک سقف دیگر ۴۴۷ هزار میلیارد پیش بینی شده است.

کاهش فقر، ایجاد اشتغال و رونق تولید اهداف بودجه ۹۸

وی اضافه کرد: نوبخت مطرح کرد تخصیص بودجه سه ماه به سه ماه پس از گزارش عملکرد دستگاه ها پرداخت می شود، سه منبع هزینه ای دولت شامل هزینه های جاری، پروژه های عمرانی و پرداخت اوراق است همچنین اهداف بودجه عبارتند از کاهش فقر، ایجاد اشتغال و رونق و تولید که در هر مورد اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

در حوزه اشتغال نیز برای سال ۹۸، یک میلیون و هفتاد و هفت هزارشغل پیش بینی شده است

نقوی حسینی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بوجه در حوزه یارانه ها اعلام کرد که همچنان یارانه ها پرداخت خواهد شد اما جهت ساماندهی یارانه بگیران اختیار به استان ها داده شد، در حوزه اشتغال نیز برای سال ۹۸، یک میلیون و هفتاد و هفت هزارشغل پیش بینی شده است.

۱۰هزار میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ پیش بینی شده است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز عنوان کرد که  ارز لازم برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی پیش بینی شده و مردم از نظر تهیه کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارند همچنین برای حمایت از رونق اقتصادی نیز پیش بینی های خوبی صورت گرفته و حدود ده هزار میلیارد تومان نیز برای حوزه فرهنگی پیش بینی شده است.

نظر شما