شناسهٔ خبر: 152459 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پنج درصد از بودجه کل کشور به مدیریت بحران اختصاص دارد

اسماعیل نجار.jpg معاون وزیر کشور گفت: امیدوارم این ۵ درصد تنها در موضوع پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی هزینه شود. متاسفانه نگاه مناسبی هم به موضوع پیشگیری نداریم.

  به گزارش «نماینده» اسماعیل نجار معاون وزیر کشور، با اشاره به موضوع مدیریت حوادث و بلا و تاثیرات آن در سازمان مدیریت بحران، اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بعد از حادثه دلخراش بم راه اندازی شد. البته مطالعات تطبیقی برای تشکیل این سازمان انجام شده بود که در نهایت پس از تصویب یک قانون، این سازمان در ابتدا به طور آزمایشی و برای مدت ۵ سال شروع به کار کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این قانون در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بررسی  و آماده برای طرح در صحن علنی شد. نکته قابل توجه دیگر آن است که بررسی این قانون بارها در صحن علنی مطرح و مجدد از دستور کار خارج شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تجربیات دنیا در ارتباط و ارتقای کیفی قانون مدیریت بحران مورد توجه قرار گرفته است، افزود: قطعا برگزاری کنفرانس و نشست‌هایی با محوریت کنترل و مدیریت بحران می‌تواند به انتقال تجربیات و اصلاح دستورالعمل‌هایی با موضوع مدیریت بحران منجر شود؛ ضمن اینکه هر فعالیتی از مردم گرفته تا بالاترین رده اجرایی کشور با موضوع حوادث در دستورالعمل‌های مشخص مورد بررسی قرارگرفته است.

نجار در پاسخ به این پرسش که میزان بودجه ۹۸ اختصاص یافته به سازمان مدیریت بحران چقدر است، گفت: با توجه به اینکه پنج درصد از مجموع کل بودجه کشور در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دارد، به همین خاطر همان بحث ۵ درصد در قانون دائمی آورده شده و تغییری نمی‌کند. البته امیدوارم این ۵ درصد تنها در موضوع پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی هزینه شود. ما متاسفانه نگاه مناسبی هم به موضوع پیشگیری نداریم.

نظر شما