شناسهٔ خبر: 152441 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دیگر بدون حضور خبرنگاران تخصصی حوزه محیط زیست

نشست محیط زیست نگاه گزینشی، حذف و دعوت دیرهنگام از خبرنگاران در سازمان محیط زیست با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد؟ آیا روابط عمومی این سازمان از مواجهه خبرنگاران این حوزه با ریاست این سازمان نگران است؟

به گزارش «نماینده»، اوائل تیرماه ۹۷ که تیم روابط عمومی جدیدی در سازمان محیط زیست با حضور امیرعبدالرضا سپنجی در سمت مدیرکل  آغاز به کار کرده بود، تفاهم نامه طرح توسعه آبزی پروری دریایی با رویکرد پرورش ماهی در قفس در دریا با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بدون دعوت از همه رسانه‌ها به امضاء پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و حسن صالحی رئیس سازمان شیلات رسید.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که امیرعبدالرضا سپنجی مدیرکل جدید روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار بیانیه‌ای سیاست‌های رسانه‌ای  این سازمان در زمان مدیریت خود را  هم افزایی رسانه‌ای در حوزه محیط زیست خوانده بود و عنوان کرده بود چالش‌های متعدد زیست محیطی  با همراهی رسانه‌های جمعی و خبرنگاران  حوزه محیط زیست حل خواهد شد.

با اعتراض خبرگزاری فارس به نگاه گزینشی به رسانه‌ها در سازمان محیط زیست و امضای تفاهم‌نامه شیلات و محیط زیست بدون دعوت از خبرنگاران محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال جوابیه‌ای به  گزارش  خبرگزاری فارس، گفت: صرفا میزبانی مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان شیلات را بر عهده داشته و دعوت از میهمانان و رسانه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات انجام پذیرفته است.

در حالیکه طبق عرف معمول  روابط عمومی‌ها، دستگاه میزبان مسئول دعوت از رسانه‌ها و خبرنگاران است و خبرنگاران حوزه مذکور در اولویت دعوت قرار دارند.

با وجود اعتراضات متعدد خبرنگاران این حوزه از مدیرکل روابط عمومی  سازمان محیط زیست درخصوص دعوت‌های گزینشی و دیرهنگام این  روند ادامه یافت تا اینکه ظهر امروز نیز موافقت‌نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و به ویژه حفاظت از محیط زیست و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت، محیط زیست و جامعه، بدون دعوت از خبرنگاران حوزه محیط زیست و در سکوت روابط عمومی این سازمان انجام شد. خبر امضای این تفاهم‌نامه نیز پس از گذشت دو ساعت و نیم بر روی پرتال این سازمان بارگذاری شد.

حال سوال اینجاست چطور پس از گذشت ۸ ماه از تصدی سمت مدیریت روابط عمومی این سازمان پر حاشیه از سوی عبدالرضا سپنجی و تیم زیرمجموعه‌اش هنوز برنامه‌های این سازمان در سکوت خبری و یا به شکل گزینشی صورت می‌گیرد آیا  تیم رسانه‌ای سازمان محیط زیست از مواجهه خبرنگاران حوزه محیط زیست با ریاست این سازمان هراس دارد و با دعوت‌های گزینشی در صدد پنهان کردن اهداف سازمان متبوع‌اش است.

نظر شما