شناسهٔ خبر: 152423 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

آقای لاریجانی! کاش در مورد سیستم گرمایشی مدارس هم جلسه فوری برگزار می‌کردید

لاریجانی/1 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نوشت: کاش در کنار دفاع از رفتار غلط یک نماینده، در خصوص سیستم گرمایشی مدارس هم جلسه فوری برگزار می‌کردید.

به گزارش «نماینده»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشت: کاش در کنار دفاع از رفتار غلط یک نماینده، در خصوص سیستم گرمایشی مدارس هم جلسه فوری برگزار می‌کردید.
 
متن این نامه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

در روزهای اخیر خبر رفتار دور از شان و توهین آمیز نماینده مردم سراوان  در مجلس شورای اسلامی در مواجهه با قانون مداری توام با اخلاق یک کارمند وظیفه شناس گمرک به صورت گسترده‌ای منتشر شده است. متاسفانه جناب آقای درازهی پس از انتشار تصویر این برخورد زننده، به جای پذیرفتن مسئولیت آن و عذرخواهی از مردم، طلبکارانه با دست گذاشتن بر روی شکاف‌های قومیتی، مذهبی و سیاسی و با شکل دادن دو قطبی‌های کاذب، مسئله استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح کردند!

با توجه به شفافیت موضوع و عدم اثبات ادعای این نماینده، انتظار می‌رفت که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، هیات رئیسه مجلس خصوصا شخص جناب عالی و نیز نماینده پارلمانی دولت، از حقوق قانونی مردم و نیز کارمند شجاع و قانون مدار حمایت کنید. مع الاسف فورا جلسه تشکیل دادید و خواستار برخورد با منتشر کننده فیلم شده و وزیر اقتصاد را وادار به پاسخگوئی کردید. این درحالی است که چند روز قبل جمعی از دانش آموزان مظلوم استان سیستان و بلوچستان به واسطه نقص قدیمی و همیشگی سیستم گرمایشی کلاس‌های درس طعمه حریق شده و جان خود را از دست دادند.

کاش در کنار برگزاری جلسه غیر علنی برای دفاع از رفتار غلط یک نماینده، برای بررسی وضعیت سیستم گرمایشی کلاس‌های درس هم جلسه‌ای فوری برگزار می‌کردید و از وزیر آموزش و پرورش و یا دولت مردان سوال می‌کردید که چرا این مشکل پس از سال‌ها هنوز رفع نشده و مردم باید هزینه آن را بپردازند؛ لذا با توجه به شان نظارتی مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت، چنانچه روند کنونی ادامه یابد و فضا به سمت برخورد با کارمند قانون مدار پیش برود ما مجلس شورای اسلامی را مسئول می‌دانیم و قطعا پیگیری این مسئله را فراموش نخواهیم کرد. مگر ممکن است که به عنوان قانون گذار، قانون مداران را توبیخ کنید؟  

امیدواریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اهداف سیاسی، چون لابی گری‌های معمول مجلس را کنار گذاشته و طبق وظیفه با نماینده خاطی به واسطه تلاش برای استفاده غیرقانونی از جایگاه خود، توهین به کارمند دولت و نیز تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی برای اهداف سیاسی برخورد نماید. با توجه به شناختی که از فضای مجلس شورای اسلامی و مناسبات آن داریم بدون شک انفعال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مستقیما متوجه هیات رئیسه و شخص جناب عالی خواهد بود و واکنش‌های بیشتری را از سوی جریان دانشجویی و مردم شریف ایران در پی خواهد داشت.

نظر شما