شناسهٔ خبر: 152410 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دیده بان

محسن هاشمی: رقبای سیاسی با استفاده از مشکلات اقتصادی وعده ناممکن می دهند

محسن هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: اصلاح طلبان به دلیل محدودیت های سیاسی نتوانستند از ژنرال های خود در انتخابات استفاده کنند با این حال باید به عمل گرایی و واقع گرایی روی بیاورند و دستاوردهایی برای ارائه به مردمی که به آنها اعتماد کردند، داشته باشند.

به گزارش نماینده، «محسن هاشمی» در پاسخ به این پرسش که با فرا رسیدن موعد انتخابات اصلاح طلبان با نقد اقدامات دولت در پی بازسازی اعتماد عمومی هستند، سهم این جریان سیاسی در وضعیت فعلی چقدر است؟ گفت: به طور معمول دولتها در دوره دوم خود با چنین مشکلاتی مواجه می شوند چرا که جریان های سیاسی برای تداوم حضور، معمولا نمی خواهند که مسئولیت وضعیت موجود را بپذیرند و خود را منتقد نشان می دهند در حالی که در ایجاد این وضعیت ممکن است سهیم باشند. نکته مهم برای اصلاح طلبان این است که شرایط خود را به عنوان یک جریان شریک در قدرت، درک کنند و بپذیرند، اصلاح طلبان در ۴ انتخابات اخیر یعنی از سال ۱۳۹۲ تاکنون پیروز شده اند و سهم قابل توجهی در قدرت دارند، در شرایط حضور در قدرت نمی شود مانند اپوزیسیون موضع گرفت و ایده الیستی برخورد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار داشت: اصلاح طلبان به دلیل محدودیتهای سیاسی نتوانستند از ژنرال های خود استفاده کنند با این حال باید به عملگرایی و واقع گرایی روی بیاورند و دستاوردهایی برای ارائه به مردمی که به آنها اعتماد کردند، داشته باشند. نتیجه برخورد ایده آل گرایانه و نپذیرفتن مسئولیت خود دو رویکرد می تواند باشد، یا اینکه بخواهند مانند اوایل دهه هشتاد شعار خروج از حاکمیت بدهند و یا اینکه مردم دیگر به این جریان اعتماد نمی کنند و به اصطلاح در ماشین اصلاح طلبان نمی نشینند.  اینکه بسیاری از مدیران اجرایی کشور در حال حاضر گرایش اصلاح طلبی دارند، فراکسیون بزرگ امید در مجلس و مدیریت شهری بسیاری از کلانشهرها در اختیار اصلاح طلبان است نشان می دهد که آنها در قدرت شریک هستند و برای کسب مجدد اعتماد مردم باید پاسخگو باشند نه ژست اپوزیسیون بگیرند.


هاشمی در پاسخ به پرسشی درخصوص سوء استفاده برخی شخصیت های منتسب به جناحی خاص از مشکلات معیشتی مردم و طرح شعارهای پوپولیستی برای بهبود وضعیت اقتصادی، گفت: باید این موضوع را درک کنیم که مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند و انتظار کارامدی بیشتری از مسئولان دارند. طبیعی است رقیب از این فرصت استفاده می کند و وعده غیرممکن می دهد. مهمترین راهکار برای موفقیت در این شرایط توجه به مسایل اجرایی و حل مشکلات مردم است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه پارلمان اصلاحات در حال حاضر بیشتر یک ایده است تا یک راهکار مشخص اجرایی، گفت: این ایده در پاسخ به کسانی که ساختار فعلی و شورایعالی اصلاح طلبان را ناکارامد می دانند مطرح شده، لازمه جدی شدن این طرح موافقت بزرگان اصلاحات با آن است که هنوز نشانه در این باره مشاهده نشده است، البته در ایده پارلمان اصلاحات یکی از مشکلات فعلی ساختار اصلاح طلبان که سهم خواهی کوچک و بزرگ است دیده شده است.

تحریف تاریخ به انقلاب و قضاوت نسل های آینده آسیب می زند/ آرزوی مرحوم هاشمی رفسنجانی رفاه مردم بود
رئیس شورای شهر تهران درباره طرح برخی ادعاهای تاریخی در خصوص مرحوم هاشمی رفسنجانی، گفت: اظهار نظر و انتقاد حق هر جریان و شخصی است و ما نه تنها مخالف اظهار نظر افراد نیستیم بلکه از آن استقبال می کنیم، اما باید مراقبت کنیم اگر اظهار نظرمان مربوط به تاریخ و گذشته است براساس مستندات و شواهد و قرائن قابل بررسی وتحقیق توسط پژوهشگران باشد.

وی ادامه داد: اینطور تلقی نشود که ما تغییر کرده ایم و دیگر عملکرد خود در دهه های گذشته را قبول نداریم اما برای اینکه مسئولیت آن را نپذیریم، با طرح ادعاهای غیر مستند، می خواهم آن را به گردن فرد دیگری مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیاندازیم.  دستکاری در تاریخ و روایت های مجعول و بی پشتوانه، اگرچه ممکن است برای برخی محبوبیت های کوتاه مدت را به همراه داشته باشد اما در کلان به انقلاب و جامعه و قضاوت نسل های آینده آسیب می زند.

هاشمی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی تحقق نیافته آیت الله هاشمی رفسنجانی، رفاه مردم ایران و زندگی در شأن این مردم با حذف فقر و در حد سرمایه های ایران زمین بود، گفت: در دولت سازندگی، حرکت به سمت این هدف آغاز شد اما اکنون شاید به نظر برسد ما نه تنها به سمت این هدف پیش نمی رویم بلکه نسبت به ۲۰ سال قبل، فاصله بیشتری با انتظارات مردم و آهنگ پیشرفت و توسعه جهان داریم.   برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده ایم که پاسخگوی آن نیستیم و مسئولیت را به گردن یکدیگر می گذاریم و همه تبدیل به اپوزیسیون شده ایم که امیدواریم با وحدت، همدلی و هم افزایی جریانات سیاسی و مسئولان این کندی جبران شود.

نظر شما