شناسهٔ خبر: 152395 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بی اطلاعی شهرداری تهران از اخذ یا عدم جریمه رانندگان در طرح ترافیک

پلیس دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما هیچ اطلاعی از اخذ یا عدم جریمه رانندگانی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند نداریم و شهرداری تنها لیست اسامی این افراد را به ناجا ارسال می‌کند.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدمهدی شریفی با اشاره به اجرای مصوبه طرح ترافیک ۹۷ و فرایند اخذ عوارض و جریمه از رانندگان اظهار کرد"  طیق این مصوبه همه رانندگانی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند موظفند عوارض ورود به طرح را بپردازند.

وی تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات موجود شهرداری تهران فقط نسبت به اخذ عوارض خودروها اقدام می کنند که این کار طبق روال انجام می‌شود و چنانچه رانندگان این عوارض را پرداخت نکنند در زمان خرید و فروش خودرو و انتقال سند قاعدتا باید این عوارش را پرداخت کنند.

شریفی گفت: شهرداری تهران در بحث جریمه خودروهای که بدون مجوز وارد طرح می شوند هیچ وظیفه‌ای را ندارد و اسامی مربوطه به ناجا ارسال می‌شود و حال اینک این مشمول جریمه بشوند یا نشوند از حیطه اختیارات شهرداری تهران نیست.

دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز اسامی متخلفینی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک شدند به ناجا ارسال شده است اما شهرداری تهران اطلاعی از فرایند دریافت یا عدم دریافت جریمه‌ها ندارد.

وی افزود: از رانندگانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند درخواست می‌شود که عوارض خود را به موقع پرداخت کنند تا مشمول جریمه نشوند.

نظر شما