شناسهٔ خبر: 152393 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استفاده از شبکه‌های فیلتر شده برای همه ممنوع است

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اگر یک فضایی از طریق قوه قضائیه غیرقانونی تشخیص داده شد و فیلتر شد استفاده از آن مشروع نیست و مثل سایر جرایم است.

به گزارش «نماینده» الهیار ملکشاهی در مورد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: هر چیزی خلاف قانون باشد باید با آن برخورد شود؛ اگر در فضای مجازی که یک فضایی است که قانوناً می‌تواند مطالب مشروع و قانونی را مطرح کنند و خبررسانی، اطلاع‌رسانی و مسائل علمی در آن مطرح شود، کار پسندیده و خوبی است و نباید این فضا را محدود کنیم.
اگر یک فضایی از طریق قوه قضائیه غیرقانونی تشخیص داده شد و فیلتر شد استفاده از آن مشروع نیست

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اما اگر در همین فضا مثل فضای حقیقی که در جامعه زندگی می‌کنیم و آزاد هستیم تردد و معامله می‌کنیم، این تردد و معامله برای دیگران موجب مزاحمت شد و از نظر حیثیتی و مالی به دیگران لطمه‌ای وارد کرد طبیعتاً در فضای حقیقی نیز معدود می‌شویم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد افرادی که در زندان‌ها هستند یا مجازات شدند به خاطر فضای مجازی نیست بلکه به خاطر اقدام آنها در فضای حقیقی است. اگر این فضای مجازی نیز زمینه این اعمال مجرمانه باشد دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون می‌تواند هم با کسی که در این فضا مرتکب جرم شده است برخورد کند یا اگر این فضا هم زمینه‌ای برای ایجاد جرم شده از روش فیلتر کردن برخورد کند.

اگر یک فضایی از طریق قوه قضائیه غیرقانونی تشخیص داده شد و فیلتر شد استفاده از آن مشروع نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده مقامات در فضاهایی مثل توییتر قانونی است یا خیر پاسخ داد: به نظر من اگر یک فضایی از طریق قوه قضائیه غیرقانونی تشخیص داده شد و فیلتر شد استفاده از آن مشروع نیست مثل تلگرام که قبلا نیز این کار انجام شده بود، ممکن است افرادی هم از آن استفاده کنند و مثل سایر جرایم است.

در بحث فضاهای اجتماعی و مجازی باید با حساسیت برخورد شود

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث فضاهای اجتماعی و مجازی باید با حساسیت برخورد شود هم دستگاه قضایی و هم کسانی که در این حوزه وظایفی دارند و اگر به نتیجه رسیدند و یک فضایی را بستند استفاده از آن برای همه ممنوع است.

نظر شما